AMINTIRI DESPRE VIITOR-ROMÂNIA DE MÂINE , RrOMANIKA BABANA
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

A fugit ISMEAMA (obiala )„interesului național” de la locul accidentului?

In jos

A fugit ISMEAMA (obiala )„interesului național” de la locul accidentului? Empty A fugit ISMEAMA (obiala )„interesului național” de la locul accidentului?

Mesaj Scris de ana morosana Joi Oct 22, 2015 11:23 am

A fugit ISMEAMA (obiala )„interesului național” de la locul accidentului? 12038136_1493857547609645_6996666949048508392_n
Informaţiile publicate în exclusivitate de Stiripedia.ro au creat efectul de bulgăre de zăpadă şi tot mai mulţi poliţişti ne-au contactat ca să oprească muşamalizarea accidentului în care a murit un coleg de-al lor.
Coloana s-a constituit în jurul orei 18.40. Obiectivul era ghidarea maşinii în care se afla vicepremierul Oprea spre casă. Trei autospeciale făceau parte din această coloană. Motocicleta condusă de Bogdan Cosmin Gigina, maşina lui Gabriel Oprea şi un VolksWagen Passat pe postul de închizător de coloană. În ultima maşină se afla şi şeful de dispozitiv, subcomisarul Gâtan. În fiecare intersecţie pe unde trecea coloana erau posturi fixe de dirijare. Agenţi care asigurau că niciunul dintre şoferii muritori de rând nu trece pe verde când prioritatea este a ministrului Gabriel Oprea.
Poliţiştii care aveau staţiile deschise pe canalul de comunicaţii al coloanei au auzit vocea ofiţerului Gâtan cum striga. „Mai repede, mai repede, parcă dormiţi”. În momentul impactului, motocicleta condusă de Bogdan Gigina avea peste 100 km/h. Ploua abundent. Casca poliţistului era de tip flip-up, sistem care poate rabata partea din faţă de la bărbie şi până la frunte. Dacă ar fi stat închisă îi obtura poliţistului Bogdan Gigina toată vizibilitatea. Iar deschisă făcea ca toată apa să-i intre direct în ochi. Îl lăsa, cât de cât, să vadă însă scădea exponenţial protecţia frontală în caz de accident. Testele de impact arată că mai bine de 65% din impacturi se produc în zona bărbiei, fiind cea mai expusă în caz de accident.
Bogdan Gigina trebuia să se grăbească să-l ducă pe ministru acasă, nu trebuia să se gândească la studiile privind accidentele. De altfel nu trebuia să gândească, punct. Subofiţerii din postura lui nu trebuie să gândească. Trebuie să execute şi atât, fără să întrebe de ce e aşa de urgent ca Oprea să ajungă acasă.
Detaliul şocant povestit de trei surse diferite
În momentul în care Gigina a pierdut controlul motocicletei şi a intrat în gardurile care delimitau lucrările se afla la aproximativ 300 de metri de maşina lui Gabriel Oprea. Autospeciala Ministerului Afacerilor Interne condusă de şoferul lui Oprea a oprit în apropiere de accident. Şoferul a deschis uşa şi a dat să coboare ca să-i dea colegului său primul ajutor. După câteva secunde a revenit cu mâinile pe volan şi a demarat mai departe în trombă; în viteză şi mai mare decât până atunci. Scena a fost descrisă de mai mulţi poliţişti în discuţii separate. La locul accidentului a rămas ofiţerul Gâtan. Maşina lui Oprea şi-a continuat singură traseul dar tot cu sirene şi girofar. Poliţiştii care ne-au relatat scena spun că este posibil ca şoferul lui Gabriel Oprea să fi vrut să-şi ajute colegul însă vicepremierul s-ar fi opus tocmai ca să poată dispărea mai repede iar accidentul să fie muşamalizat. Era coloana lui Gabriel Oprea ilegală?
Poliţiştii de la Rutieră, scoşi în careu
De dimineaţă, şeful Brigăzii rutiere, comisar-şef Cristian Crai a făcut revista de front cu poliţiştii din serviciu. Nemulţumiţi de felul în care au comunicat ofiţerii de presă accidentul, câţiva poliţişti s-au revoltat. Cristian Crai le-a explicat subalternilor: „Procurorul ştie adevărul, toţi ştim adevărul, dar e mai bine aşa. Pentru toată lumea”.
„Mereu ne aleargă. Oprea e şi singurul dintre toţi care merge cu peste 100km in oraş. Ştii ce cred? Că dacă eram eu la deschidere, eu muream, nu Bogdan.”, ne-a spus unul dintre poliţiştii Brigăzii Rutiere care ne-a rugat să nu-i facem publică identitatea din motive lesne de înţeles.
„Am prins mai mulţi miniştri. Dar pe Oprea îl ducem de la tuns, la masă, la întâlnirile cu colegii de partid, peste tot”, ne-a mărturisit un alt poliţist.


Ultima editare efectuata de catre ana morosana in Vin Oct 23, 2015 11:25 pm, editata de 1 ori
ana morosana
ana morosana

Mesaje : 131
Data de înscriere : 21/05/2013

Sus In jos

A fugit ISMEAMA (obiala )„interesului național” de la locul accidentului? Empty Generalul care se ascunde

Mesaj Scris de ana morosana Joi Oct 22, 2015 12:04 pm

http://www.gandul.info/puterea-gandului/generalul-care-se-ascunde-14858902

Întâiul general al ţării, profesorul doctor Gabriel Oprea, se ascunde din nou în spatele trupelor sale. Nu iese în faţă când situaţia împroaşcă. E felul său de om politic, nu de general de armată, de a face „damage control”. Nu pot să-l condamn: românii uită repede, sunt ca peştişorii de acvariu, le-ai stins lumina şi viaţa începe din nou, de la zero, a doua zi. Gabriel Oprea e general doar la pomeni cu pensii, maşini, sporuri salariale, la paranghelii ceremonioase sau la oboseli prăfuite şi academice. Atunci da, stă în faţa trupelor cu pieptul în faţă şi bărbia sus. Când îi moare un om din escortă, nu.Aşa a făcut Oprea şi atunci când a fost acuzat că şi-a plagiat doctoratul, şi atunci când a fost acuzat că a coordonat o întreagă reţea de plagiatori. A tăcut, a stat la cutie şi valul a trecut. Numai că acum, nu a fost violată calitatea cercetării doctorale sau ideea de lucrare ştiinţifică, ci a murit un om. Un trupet, la fel ca restul celorlalţi zeci de mii de poliţişti în spatele cărora se ascunde acum Generalul. Dacă nu publicul, atunci măcar ei merită nişte explicaţii pentru pierderea inutilă a acestei vieţi.
Poliţistul Bogdan Gigină şi-a găsit sfârşitul la 28 de ani, într-o seară ploioasă şi rece de marţi, pe fundul unei gropi neastupate a Distrigaz. A luptat, la ordinul superiorilor săi, ca să ţină liber drumul coloanei oficiale a Generalului şi să-l apere de mujicii care s-ar fi trezit să-i iasă în cale pe străzile Bucureştiului. Ceva cam neeroic. Adevărul e că nici nu avea rost să iasă marele om de stat să explice câteva chestii simple:
1. Ce nevoie avea de coloană oficială şi cum justifică urgenţa deplasării sale (numai aşa se poate încadra în prevederile legii care spune că de coloană oficială beneficiază demnitari printre care el nu se numără)?
2. De ce s-a ţinut ascuns timp de două zile, de către oficialii din subordinea domniei sale, că poliţistul făcea parte din coloana sa oficială?
3. De unde venea şi unde se ducea, în numele siguranţei naţionale? Băneasa, aşa cum ne-a explicat azi Poliţia printr-un comunicat, e o zonă vastă, în care colcăie siguranţa naţională – SRI, SIE, Jandarmerie, etc.
Mai bine lasă să-şi frângă gâtul niscai purtători de cuvânt de prin Poliţie, care nici nu mai ştiu ce au şi ce n-au voie să spună. Plus că e mai simplu să îţi cumperi tăcerea, ascunzându-te în spatele trupelor. Miercuri, l-a avansat în grad, post-mortem, pe motociclistul Gigină, din birou, printr-un comunicat. Joi, le-a dat 400 de Volkswagen-uri Polo poliţiştilor de la Rutieră. Atenţie, dotate cu girofar şi sirene, nu ca Loganurile alea de dinainte, pe care le-a cumpărat chele, fără lumini şi zdrăngănele pe ele.
Până la urmă, problema nu este că un poliţist a murit în misiune, oricât de cinic ar suna. Tragedii şi accidente se întâmplă, iar aceşti oameni îşi asumă de la bun început că îşi riscă viaţa, într-o oarecare măsură. Problema e: pentru ce? Asta e o misiune a Poliţiei Române, să îl facă să se simtă pe domnul General mai barosan în limuzina sa neagră?
Ca mai toţi înalţii demnitari, şi Gabriel Oprea suferă de sindromul girofarului. E normal, într-o ţară în care până şi ambulanţierii şi patrulele de poliţie de prin cartier îşi aduc aminte că au urgenţă sau misiune şi dau drumul la sirene doar în buza intersecţiilor, când văd că e coadă sau s-a pus roşu. De ce să nu folosească, dacă are la dispoziţie? Ce, numai Iohannis să blocheze Valea Oltului când pleacă acăsică la Sibiu, în weekend?
Cu doar o lună în urmă, sindromul girofarului de care suferă Oprea era să mai facă o victimă printre trupeţii săi: un alt poliţist motociclist de la Rutieră a picat în misiune, după ce o şoferiţă de rând nu s-a ridicat la standardele de siguranţă naţională ale Generalului şi nu a frânat la timp, acroşându-i motocicleta. Poliţistul a scăpat ieftin: o lună de concediu medical, nişte entorse. Important este că siguranţa naţională deplasată cu limuzina a rămas nejulită. N-a suflat nimeni nimic atunci, s-a aflat abia azi în public.
Generalul Oprea a reuşit, ironic, să scoată în evidenţă două lucruri dintre cele mai urâte de către şoferii români: gropile şi coloanele oficiale. Ele simbolizează dispreţul suprem al celor care deţin puterea politică şi administrativă a acestei ţări, faţă de cetăţeanul de rând.
Acelaşi dispreţ pare să aibă Generalul şi pentru trupele sale, în ciuda cadourilor pe care le face de câte ori are ocazia: sporuri la salariu, raţie de hrană, spor de uniformă, majorări de pensie, dotări auto. Aceste drepturi ale poliţiştilor sunt prezentate drept gesturi de bunăvoinţă ale Generalului, de către departamentul său de PR plătit din bani publici, demne de vreun general african pentru trupele sale de gherilă, nu nişte legi şi drepturi întărite ale unei forţe de ordine dintr-un stat european.
Măsura supremă a preţuirii sale pentru trupele din subordine şi-a dat-o domnul General în urmă cu aproape doi ani, la un bilanţ anual al Poliţiei Române. A fost o gafă mică, dar edificatoare. Încercând să gâdile orgoliul poliţiştilor, în stilul lui încruntat şi des-clipitor, vicepremierul Oprea a rezumat astfel misiunea lor: „Dacă ne facem datoria, românii dorm liniştiţi acasă, se gândesc că sunt în siguranţă, nu le sare nimeni în curte sau le intră în apartamente, nu le fură nimeni bicicleta”.
Apoi a venit pulanul final peste caschetele poliţiştilor anti-hoţi de biciclete: „Scrie acolo, pe maşinile dumneavoastră, Siguranţă şi Respect. Acest lucru îl aşteaptă românii de la dumneavoastră!”.
„Nu scrie, domle!”, au murmurat câţiva poliţişti prin sală, cu privirea în podea. Nu scrie. Pe toate Loganurile deşelate de Poliţie din ţărişoara asta, scrie Siguranţă şi Încredere. Detalii. Mărunţişuri, suficiente cât să îţi explici de ce domnul General se ascunde în spatele trupelor când e de rău şi le stă în frunte când e de câştigat imagine. Câtă siguranţă şi încredere or mai avea poliţiştii în Generalul lor?
ana morosana
ana morosana

Mesaje : 131
Data de înscriere : 21/05/2013

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum