AMINTIRI DESPRE VIITOR-ROMÂNIA DE MÂINE , RrOMANIKA BABANA
Vrei să reacționezi la acest mesaj? Creați un cont în câteva clicuri sau conectați-vă pentru a continua.

Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie – (1-2-3)

In jos

Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie – (1-2-3) Empty Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie – (1-2-3)

Mesaj Scris de Admin la data de Sam Oct 10, 2015 7:25 am

Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie – 1
http://www.in-cuiul-catarii.info/2013/08/05/ministrul-dusa-a-invatat-sa-bata-din-calcaie-1-4830
Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie – (1-2-3) Lup-in-blana-de-oaie
Când a luat în primire Ministerul Apărării Naţionale domnul Mircea Dusa declara: „Este o onoare pentru mine să păşesc astăzi în această instituţie fanion a României, o instituţie în care, după Biserică, românii au cea mai mare încredere, o instituţie care de-a lungul sutelor de ani s-a pus în slujba poporului român, pentru ca el să fie astăzi un stat naţional, unitar. Sigur că atunci când vii într-o asemenea instituţie, eşti emoţionat pentru că vezi în faţa ta oameni care-şi pun în slujba ta priceperea lor”.
 
Emoţionat de marea caschetă pe care o primea pe cap, domnul Dusa uita că de fapt armata la ora aceea se afla înaintea Bisericii în ceea ce privea încrederea populaţiei, probabil însă că fusese la o ghicitoare că tot se poartă în lumea bună şi i se spusese că după ce o va prelua domnia sa, armata va ajunge sub biserică.
 
Ardelean din ceia care nu îşi calcă cuvântul, domnul Dusa a promis multe, poate chiar mai multe decât putea face, dar privind aşa cât de convins vorbea, ai fi crezut că crede şi el ce spune. Este adevărat că primea un minister care atârna foarte greu în politica externă a ţării, cu multe probleme, multe cereri de toate felurile. După reformele lui Oprea şi controalele lui Dobriţoiu, Dusa trebuia să se facă că continuă sau concluzionează Auditul cerut de Dobriţoiu dar şi să îl facă scăpat pe naşu lu dom premier de spectrul căsuţei cu zăbrele aşa cum se cam iţea din declaraţiile privind afacerea “pensii militare”. Sarcină foarte grea, domnul Dusa era convins că este prins între ciocan şi nicovală, între Auditul lui Dobriţoiu care acuma era Preşedintele Comisiei pentru Apărare din Senat şi Oprea care era viceprimministru fără portofoliu, adică fără treabă, dar cu atribuţiuni adică dreptul de a se băga în interne şi apărare. Întrebat cum va împăca şi capra şi varza, domnul Dusa viteaz şi ocoş declara că nu are treabă nici cu Oprea nici cu Dobriţoiu, el este Dusă şi Armata nu are alt ministru. Woooow. Cât pe ce să lăcrămez. Ce a făcut şi face domnul Dusă la armată? Păi să contabilizăm:
 
– Multe vizite, multe declaraţii, multe promisiuni, multe plecăciuni. Una din declaraţii merită menţionată, pentru a se nota atunci când oamenii vor începe să fie daţi din nou afară din armată: „… procesul de restructurare a Armatei nu va presupune şi o nouă restructurare de personal. Fac aceasta precizare în primul rând pentru militarii romani: restructurarea nu înseamnă restructurare de personal. Restructurarea înseamnă operaţionalizarea unităţilor militare, astfel încât să putem îndeplini toate misiunile, fie că este vorba de misiuni terestre, aeriene sau navale. Armata Romană a fost restructurata din punct de vedere al personalului. Cunoaşteţi ca Armata avea vreo 350.000 de oameni, în condiţiile în care serviciul militar era obligatoriu, şi în momentul de fata are între 80.000-90.000 de oameni, conform obiectivelor şi angajamentelor pe care ni le-am asumat atunci când am intrat în NATO”- declaraţie dată la Bistriţa.
– S-a dat cu supersonicul;
– A declarat la Craiova că nu este cârpaci şi nu va aproba o lege reparatorie pentru pensionarii militari afectaţi de revizuirile lui Oprea spunând că el doreşte o nouă lege a pensiilor ocupaţionale de stat pentru militari, care va fi aprobată în stagiunea parlamentară care tocmai s-a încheiat, dar până la urmă a luat acul şi aţa din mâinile lui Oprea şi a trecut la astupat găuri în postav;
– A reuşit să aducă în ţară „trupurile neînsufleţite ale cadavrelor celor decedaţi în accidentul din Muntenegru”;
– A reuşit să facă din cal măgar şi din Ziua Drapelului, zi de doliu sărbătorind Drapelul Naţional în bernă;
– A dat-o în bară cu ocazia revenirii lui Hayssam declarând când că „aducerea lui Omar Hayssam în ţară este o misiune importantă a instituţiilor statului, care şi-au făcut datoria” lăsând să se înţeleagă că printre acele instituţii ale statului se află şi armata, aşa cum declarase primul ministru. Apoi după ce Băsescu a declarat că România a efectuat o acţiune neautorizată pe teritoriul altei ţări, domnul Dusa nu mai laudă atât de mult acţiunea de aducere în ţară a lui Hayssam şi spune doar că „armata romană nu întreprinde acţiuni ilegale”sau „armata romană nu întreprinde acţiuni ilegale”Şi ca să lămurească şi mai bine subiectul întreabă la rândul său: „Credeţi că armata are astfel de misiuni?”Chiar domnule Dusa, cine poate răspunde la întrebarea asta dacă nu ministrul apărării?
– Şi pentru că a devenit expert în gafe, a mai dat una, dovedind că ştie să mute pârghia la foc automat. Miercuri, 31.07.2013, domnul Dusa ne spune” pe şest” la una mică, piteşteană: „Să ştiţi că este foarte necesar să achiziţionăm avioanele pentru că aproape zilnic spaţiul aerian al ţării este forţat, probabil n-ar trebui să vă spun asta, de avioane care nu sunt identificate sau care nu au aprobare de survol şi în acel moment suntem nevoiţi să ridicăm în aer avioanele de vânătoare cu procedurile de somare pentru ca acele avioane să iasă din spaţiul de survol al ţării”. Nu trece mult şi câinele acela care era cât un bou, ajunge cât un viţel: “Eu n-am vorbit de ameninţări, eu am vorbit de faptul că s-au apropiat de spaţiul aerian al României, nu au aprobare de control, iar în acel moment ridicăm avioane militare şi efectuăm proceduri de somaţie”, declară acelaşi ministru şi nimeni altul. După încă câţiva paşi pe Podul Minciunilor, ministrul apărării face din vital un câine mai mare, un dulău:”Nu este corectă informaţia. Am spus că aviaţia militară asigură securitatea spaţiului aerian al ţării. Am precizat că există cazuri când avioane se apropie de spaţiul aerian al ţării, care nu au aprobare de survol şi atunci se urmează procedura.” În final aflăm că dulăul a devenit un căţel:
“(…) Probabil că am formulat greşit, probabil că eram în mijlocul mulţimii. (…) Nu este vorba de avioane militare, este vorba de aparate de zbor. Se întâmpla destul de frecvent. Nu sunt pericole” Apoi dragă domnule Dusa, dacă nu e nici un pericol şi nu este vorba de avioane militare şi dacă acestea nu au intrat, doar s-au apropiat de spaţiul aerian al României, DE CE NU TREBUIA SĂ SPUNEŢI? Domnule Dusa, armata nu este ministerul marilor realizări pesederiste, este un minister serios care nu prea acceptă astfel de “jocuri de imagine”.
– Şi de la glume, bâlbe, şuşanele, să trecem la probleme mai serioase. Spuneam că după ce s-a dat cocoş, că domnia sa este ministru şi nu îi suflă în ciorbă nici Oprea nici Dobriţoiu, domnul Dusa o lasă jos că măcăne. Să vă spun drept când l-am auzit spunând că dânsul este ministru, nu altcineva, mi+am amintit de anecdota cu „bărbatul” care striga cu glas tare să audă vecinii că la el în casă face ce vrea:”.. femeie înţelege odată pentru totdeauna, că la mine în casă fac ce vreau, poţi să ţipi, să plângi, să pleci la mama, nu mă îndupleci. Aşa că nu mai insista, nu ies de sub masă orice ai face „. Cam aşa l-a pus la punct şi domnul ministru, pe domnul viceprim ministru pentru că deşi la începutul mandatului declara că nu face cârpeli, la insistenţele şi iniţiativa lui Oprea care a introdus un proiect de lege în parlament privind pensiile scăzute prin revizuiri. Acum, dacă cineva crede că Oprea nu mai putea de grija pensiilor scăzute prin deciziile de pensionare arbitrar calculate, este un mare naiv. Nici vorbă, nu asta ăl durea pe Oprea, ci miile de procese pe care le avea ministerul cu pensionarii şi lucrurile care ar fi putut ajunge în instanţă dacă vreun judecător mai scrofulos ar fi cerut o scurtă expertiză privind modul de calculare a pensiilor şi cine se face vinovat de umflarea unora sau scăderea altora. Asta dorea să evite domnul Oprea care oricum tremură ca nu cumva cineva să întrebe, dar unde sunt măsurile luate în urma Auditului? Şi atunci a făcut pe dracu în patru să dea această lege 241/2013 care este mult mai importantă pentru el decât pentru pensionari. Este importantă pentru că în expunerea de motive, este trecut negru pe alb, aprobat, parafat, promulgat, publicat că vina pentru calcularea „greşită” a unor pensii se datorează „distrugerii unor arhive şi deteriorării acestora „.http://www.dcnews.ro/wp-content/uploads/2013/03/Expunere-de-motive-cu-semnaturi.pdf Tare, cum ar spune un puşti din ziua de azi, foarte tare. Păi înarmat cu această lege, domnul Oprea de acum se poate prezenta în faţa oricărei comisii, Audit, judecătorii şi dovedi că „legea spune că nu Oprea sau subordonaţii săi sunt de vină pentru aplicarea procesului revizuirii, ci lipsă unor date, lipsă cauzată de pierderea sau distrugerea, deteriorarea unor documente, de care nu se fac vinovaţi cei care au calculat pensiile. În acest fel Oprea s-a apărat şi pe el şi pe cari care i-au aplicat aiurea ordinele şi indicaţiile. Ei bine, pe Oprea îl pot înţelege că a urmărit acest lucru, dar Dusa, ce interes a avut? Nu spunea domnia sa că nu cârpeşte, nu spunea dânsul că nu îi suflă în ciorbă nici Dobriţoiu, nici Oprea? Păi din câte văd eu domnul Dusa a învăţat să bată din călcâie şi să spună „să trăiţi, am înţeles!”. Mândru tare ardeleanul ăsta, nu am ce zice.
 
– Şi ca să facă treaba până la capăt şi să îl sigure pe Oprea că procesele împotriva celor care şi-au bătut joc de pensionarii militari vor fi scoase de pe rol, domnul Dusa, cu un exces de zel demn de o cauză mai bună, se zbate şi scoate pe piaţă ultimă armă, cea care în mediul politic funcţionează fără greş: Şantajul. Gândind domnia sa că legea cu ale ei expuneri de motive nu e suficientă, vrea să se asigure că „nesimţiţii” ăia de pensionari nu vor mai face probleme ministerului şi domnului Oprea, aşa că dă ordin să se trimită pensionarilor o scrisorică prin care sunt „rugaţi” să „menţioneze” că renunţă la procesele pe care le au intentate împotriva celor mai sus amintiţi, dacă vor să li se eficientizeze şi urgenteze demersurile administrative şi juridice pentru repunerea în drepturi. Şi dă domnul Dusă şi un termen, de 30 de zile, timp în care pensionarul trebuie să decidă dacă vrea să i se urgenteze REPUNEREA ÎN DREPTURI sau vrea să aştepte până ce îi vine rândul la groapă. Domnule Dusa, v-aţi întrecut pe sine. Asta zic şi eu independenţă, nu e aşa că nu aveţi nici o treabă cu domnul Oprea? Nu e aşa că dragostea de oameni v-a făcut cârpaci şi preş la uşa domnului Oprea? Nu e aşa că această ultimă găselniţă cu eficientizarea vă aparţine, nu e aşa că nu v-a cerut nimeni să îi presaţi pe pensionari să renunţe la procese? Nu e aşa că sunteţi un bărbat adevărat şi nu ieşiţi de sub masă dacă nu vreţi? Mă opresc aici cu întrebările, mai am şi altele, vor veni într-un alt articol, ceva despre pensionări, restructurări, cum spuneaţi dumneavoastră la Bistriţa, dar şi despre politizarea armatei şi „promovarea” unor amici buni ai domnului Oprea.Va fi interesant de vazut cum vedeţi dumneavoastra reformele în armată, la ce vă refereaţi când vorbeaţi la Bistriţa despre restructurare, cine este marele beneficiar al restructurării şi cum se „civilizează”armata cu terenuri şi funcţii cu tot. Vă las acum, să nu vă stric concediul. Concediu plăcut domnule ministru Dusa! Dacă sunteţi la mare, vă recomand un costum de baie cu model de leopard. Se poartă. Se pare că orice mâţă politică se crede leu sau leopard.
P.S. Domnule Duşa, aveţi în trustul de presă oameni care vă pot învăţa cum să daţi declaraţiile, ce să spuneţi să nu vă mai faceţi de râs în faţa lumii şi prin dumneavoastră Armata. Vă rog eu, mai ascultaţi şi ce vă sfătuiesc ei din când în când. Staţi mai puţin în faţa televizoarelor că iar mai faceţi vreuna. Mâine o să spuneţi că apele teritoriale au fost încălcate de nave necunoscute, dar de fapt nu au fost încălcate, au doar străbătute, dar nu pe deasupra ci pe dedesupt. Aveţi grijă, nu avem decât un submarin, să nu cumva să spuneţi că aplicăm procedurile standard şi scufundăm submarine aşa cum ridicăm avioanele.
Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie – (1-2-3) Oglinda-fermecata
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 8622
Data de înscriere : 05/11/2012

https://amintiridespreviitor.forumgratuit.ro

Sus In jos

Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie – (1-2-3) Empty Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie -2

Mesaj Scris de Admin la data de Sam Oct 10, 2015 7:26 am

http://www.in-cuiul-catarii.info/2013/08/09/ministrul-dusa-a-invatat-sa-bata-din-calcaie-2-4861

În una din multele ieşiri ale domniei sale, domnul ministru Duşa, promitea reforme în domeniul militar, pretinzând că va da armatei adevărata însemnătate în societate. Pentru asta avea dânsul în vizor cam 3 proiecte de legi, cel al pensiilor militare, cel al salarizării militarilor şi legea privind funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale. Printre ele a introdus şi „cârpeala” cu legea reparatorie născută 241/2013 care am văzut cum a apărut şi cum se va aplica: după cum vor înţelege pensionarii să renunţe la procesele cu Ministerul Apărării, că aşa vor Duşa, Oprea şi servilii lor slujbaşi. Aştept să văd cine va avea curaj să dea Ministerul Apărării în judecată pentru şantaj. Eu încă nu am primit sugestia, dar o aştept cu nerăbdare.
Acum de câteva zile a apărut în spaţiul public o nouă lege marca Oprea/Duşa, care este dată spre dezbatere publică pe una din paginile Ministerului Apărării, pagina domnului Maciu cel care conduce DLAJ cu distincţie şi profesionalism. Nu intru în detalii, poate altă dată. Spuneam deci că a apărut spre dezbatere-se spune- acest proiect de lege, iar termenul pentru propuneri este de 10 zile. Ce să facă bieţii oameni în 10 zile? Unii nici nu apucă să afle de aceasta iniţiativă. În unele structurii ale Ministerului acest proiect a fost dat spre „studiu şi puncte de vedere” dar nimeni nu a ţinut cont de propunerile şi mai ales criticile aduse proiectului aşa că a rămas ca în tren, pentru că aşa era dorinţa politică. De fapt dacă urmărim expunerea de motive şi modificările aduse legii vom constata că toate, dar absolut toate sunt făcute în defavoarea elementului militar şi acordă largi, foarte largi imixtiuni ale politicului în problemele armatei. Ba mai mult, în unele puncte noua lege dă dreptul şi altor structuri, altele decât naţionale, să îşi bage nasul în probleme care ţin de apărarea naţională a României. Eu ştiu că facem parte dintr-o alianţă militară, eu ştiu că există nişte angajamente, eu ştiu că trebuie să existe controlul societăţii civile asupra armatei dar de aici până la a pune problemele de numire a cadrelor militare până la nivele de structuri de treapta a doua la dispoziţia politicului sau de a da altora dreptul să intre cu bocancii în intestinele armatei este cale lungă pe care însă ministrul Duşa o străbate pe un cal alb, eu i-aş spune mârţoagă, împinsă de la spate nu cu găleata cu jeratic ci cu un bici de foc. Dar toate aceste lucruri sunt frumos învelite în staniol şi vândute ca „ciocolata extra”. Şi marmota domnule Duşa marmota ce făcea?
Iată ce scrie în expunerea de motive privitor la măsurile care se vor lua în ceea ce priveşte amestecul SUA în problemele de apărare a României.
„Instituţia militară beneficiază, în baza Acordului dintre Guvernul României şi Guvernul Statelor Unite ale Americii referitor la programele de asistenţă economică, tehnică şi în domenii conexe, ratificat prin Ordonanţa Guvernului nr. 25/1996, aprobată prin Legea nr. 30/1997, de asistenţă militară de securitate, acordată de Guvernul SUA prin Programul FMS (Foreign Military Sales).
Programul FMS se derulează pe baza acordurilor sau contractelor oficiale tip Scrisoare de Ofertă şi Acceptanţă (Letter of Offer and Acceptance – LOA), încheiate între Guvernul SUA şi Guvernul României. Finanţarea în cadrul Programului FMS se realizează prin două modalităţi – din fonduri nerambursabile, acordate de Guvernul SUA, şi din fondurile Ministerului Apărării Naţionale.
Menţionăm că asistenţa militară de securitate este acordată instituţiei militare, în mare parte, în legătură cu participarea forţelor armate la misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român, precum şi cu pregătirea în vederea dislocării.
Prin intermediul asistenţei militare de securitate se asigură interoperabilitatea cu celelalte forţe participante la misiuni şi accesul la tehnologii şi echipamente care nu pot fi asigurate prin proceduri reglementate de dreptul comun în materia achiziţiilor publice.”
Ce frumoasă manevră de învăluire, sublim domnule Duşa. Ce înseamnă însă asta ?Hai să ne întoarcem foarte puţin în timp pentru a vedea ce aveam până în prezent şi ce vom avea de acum încolo. Eu cred că atunci când faci o reformă, pe lângă faptul că prezinţi nişte propuneri trebui să spui şi de ce acestea sunt mai bune decât vechile prevederi.
“Din 2004, odată cu accesul României în NATO, NSA a scos ţara noastră de sub supravegherea reţelei Echelon, din simplul motiv că toate informaţiile care o interesează îi sunt furnizate în flux continuu, de către serviciile de informaţii româneşti. Totul în baza unor protocoale de colaborare care obligă România să participe alături de SUA la războiul antiterorist global. Acesta vizează 3 principale direcţii de acţiune. Prima se referă la monitorizarea tranzacţiilor cu arme, muniţii explozibili şi substanţe cu dublă utilizare, cu scopul preîntâmpinării intrării acestora în posesia grupărilor teroriste şi se execută de către DIM, SRI şi SIE. A doua se axează pe monitorizarea reţelelor de comunicaţii cu scopul depistării utilizării lor de către structuri teroriste în planificarea, executarea şi sprijinirea unor acte criminale şi se execută de STS şi SRI. A treia are în vedere controlul tranzacţiilor comerciale şi financiar-bancare cu scopul depistării originii fluxurilor financiare care alimentează grupările teroriste şi se execută de SRI, DGIPI şi SIE.
Practic, prin terminalele special montate de NSA în centralele tuturor serviciilor de informaţii româneşti, majoritatea informaţiilor brute culese de acestea, se transferă cifrat peste Ocean, la serverele Agenţiei de Securitate Naţională a SUA. De acolo acestea sunt repartizate funcţie de tematică, spre diseminare şi valorificare serviciilor specializate americane. Se poate afirma că serviciile secrete ale SUA cunosc până la cele mai mici detalii modul în care se desfăşoară viaţa economică, politică şi socială în România.
Ca urmare a acestei colaborări, agenţii acoperiţi ai SUA, sprijiniţi de serviciile româneşti au ajuns să pună la cale pe teritoriul României, frecvente tranzacţii şi livrări dirijate de arme către grupările teroriste, pentru că acţionând pe teritoriul României, agenţii serviciilor secrete americane se bucură de aceeaşi imunitate ca şi militarii SUA, în baza Tratatului SOFA semnat la 6 decembrie 2005 de guvernul român şi ratificat de Parlament.”
Dacă lipim aceste date de ultimul scandal apărut în presă privitor la PRISM şi serverul NSA nu putem să constatăm decât că practic România nu mai are nici un secret faţă de SUA, că practic SUA culege direct de la sursă toate informaţiile de care are nevoie şi chiar mai mult, serviciile române de informaţii se obligă să pună la dispoziţie toate datele, pentru că aşa se obţin scaunele de preşedinte şi prim ministru, prin obedienţă şi vânzare. Iar domnul Duşa, cel care se lăuda că va apăra interesele armatei la investire, practic apără alte interese. Să luăm câteva exemple:
Art. 5 se va modifica la punctul 32astfel : “32. asigurarea informaţiilor geografice, hidrografice şi hidro-meteorologice necesare instituţiilor din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă, NATO şi UE şi alte instituţii beneficiare;”
Din câte se vede, Ministerul Apărării se obligă prin lege să pună la dispoziţia unor structuri NATO şi UE, DATE ŞI INFORMAŢII DE INTERES STRATEGIC ca şi când acestea ar aparţine sistemului naţional de apărare, nu se mai face nici o diferenţiere, nu se mai cere acordul nimănui, orice şef de department poate trimite aceste date dacă i se cer fără nici o problemă. Mi s epare mie sau se pun bazele unui fluviu de informaţii sau o golire de informaţii de la ministerul apărării către “NATO şi UE şi alte instituţii beneficiare”aşa la liber? De ce nu propune domnul Duşa în acest caz să se scoată şi termenul trădare sau vindere de informaţii din vocabular? Printre “alte instituţii beneficiare” se înţelege şi Consiliul Memorial al Holocaustului din SUA? Păi ce treabă are asta cu apărarea României domnule Duşa şi stimaţi guvernanţi? Conform vechilor convenţii, exista acordul pentru studiul arhivelor dintre anii 1941-1944 adică perioada cât se presupune sau se pretinde că ar fi avut loc un Holocaust al Evreilor de care poporul roman este făcut răspunzător. Dar acuma conform Memorandumului déjà semnat şi aprobat de toate forurile şi intrat în funcţiune, se spune: “Astfel, potrivit art. I din Amendament „Art. 2, litera a) al Protocolului se modifică şi va avea următorul conţinut: «a) asigurarea accesului reprezentanţilor Consiliului Memorial al Holocaustului din Statele Unite ale Americii la inventarele şi documentele referitoare la perioada 1938-1964, din depozitele de arhivă proprii, în conformitate cu legislaţia românească aplicabilă în domeniu; »”.De ce până în 1964 domnule Duşa? Aveţi dumneavoastră date privind Holocaust în România după 1944? Cine şi ce interese urmăreşte aici ? Nu cumva se urmăreşte ştergerea dovezilor elementului evreu în armata română?De ce? Dacă erau evrei români şi patrioi care era problema? Sau de fapt se caută cumva date despre cercetările făcute de armată prin diferite zone ale ţării care acuma au ajuns brusc de interes pentru elicopterele israeliene şi guverul american ? Nu cumva de exemplu şi recentul caz Visiniski este o urmă care trebuie să dispară din anumite arhive? Întreb şi eu, pentru că efectiv nu înţeleg ce caută instituţia aceea în arhivele din 1964. Cine poate răspunde? Înteresant este şi faptul că în opinia legiuitorului, adică a celui care a promovat legea şi a celor care au semnat-o şi avizat-o, acel memorandum, deşi se referea la arhivele militare care conţin date secrete,strict secrete sau cu un grad şi mai mare de secretizare, NU A FOST NEVOIE DE AVIZUL CSAT. Cum puii mei, privatizarea CFR nu se putea face fără avizul CSAT, dar punerea pe tarabă a unor informaţii din arhivele MApN, se face la liber fără a fi nevoie de CSAT?
Aşa ca bonus iată ce găsim la punctul 42 al noii legi : „(3) Persoanelor juridice române sau străine, care în urma procedurilor de achiziţie publică încheie contracte pentru desfăşurarea unor activităţi de prestări de servicii în beneficiul instituţiei militare, li se pot pune la dispoziţie, cu titlu gratuit, pe perioadă determinată, bunuri aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale.”
Cu alte cuvinte, nu le dăm numai informaţii gratuit, le dăm şi terenuri, clădiri şi tot ce mai vrea sufleţelul lor. Şi nu este aşa că legea se va aplica retroactiv şi pentru terenurile care déjà au fost date spre folosinţă pe la Kogălniceanu şi Deveselu? Apropo, domnule Duşa am o întrebare aşa pur jurnalistică: puteţi să garantaţi că serverul NSA din România nu este instalat în Kogălniceanu sau Deveselu? Sau nu cunoaşteţi? Aveţi ceva date, sau partenerul american nu dă nici măcar această informaţie la reciprocitate? Păi la câte date iau ei de la noi măcar atâta lucru să ştim şi noi despre ei.
Cine conduce ţara şi ce interese are domnule Duşa? Ca membru al CSAT trebuie să aveţi o opinie. O aştept. Din câte ştiu din câte am auzit cu urechile mele de la domnia voastră, sunteţi ministrul apărării naţionale şi nu vă suflă nimeni în ciorbă. Aţi glumit nu ? Bată-vă să vă bată domnule ministru că tare hâtru sunteţi zău aşa! Mă OPREA aici revin cu alte opinii despre noua lege că doar de asta a fost postată spre studiu nu ?
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 8622
Data de înscriere : 05/11/2012

https://amintiridespreviitor.forumgratuit.ro

Sus In jos

Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie – (1-2-3) Empty Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie-3

Mesaj Scris de Admin la data de Sam Oct 10, 2015 7:28 am

http://www.in-cuiul-catarii.info/2013/08/18/ministrul-dusa-a-invatat-sa-bata-din-calcaie-3-4908

Spuneam în precedentele episoade că domnul Ministru Duşa, la investire se lăuda că domnia sa este ministru şi nu altcineva, nici Dobriţoiu, nici Oprea şi că domnia sa nu este cârpaci. Am văzut că totuşi forţat de finul lui naşu a trebuit să accepte şi peticitul şi nu numai atât. Noul proiect al legii de funcţionare a Ministerului Apărării Naţionale dovedeşte odată în plus că aşa zisa reformă în armată se face spre binele acoliţilor lui Oprea şi a clienţilor politici, nu spre binele armatei. Conform noilor reglementări, anumite funcţii din armată vor fi la mâna politicului, terenurile armatei vor fi cedate consiliilor locale la fel clădirile, staţiunile de odihnă şi tratament, iar aceste cedări vor putea fi făcute fără avizul CSAT. Dacă vă uitaţi pe expunerea de motive veţi constata că într-un singur caz este nevoie de avizele CSAT, Consiliului Legislativ, si al Consiliului Concurenţei, şi anume la votarea legii, dar nici una din măsurile preconizate a se lua conform modificărilor propuse, nu au nici un impact asupra nici unei legi, asupra vieţii sociale, politice, sistemului educaţional, asupra altor legi si normative în vigoare, asupra bugetului general consolidat. CONFORM EXPUNERII DE MOTIVE, MODIFICĂRILE CARE SE PROPUN, NU AU NICI UN IMPACT, NICI O INFLUENŢĂ, NICI O URMARE ASUPRA NICI UNUI ASPECT SOCIAL, FINANCIAR, POLITIC, LEGISLATIV. Şi atunci domnule Duşa, pentru cine se face această lege dacă ea este nulă ca efecte? Cine este destinatarul acestei legi, pentru că trebuie să fie unul, aşa cum a fost şi în cazul legii 241/2013, dar nu cel declarat în expunerea de motive ci cel care s-a astupat cu această lege şi şi-a acoperit fărădelegile descoperite de Auditul cerut de Dobriţoiu.
Iată însă că şi în acest caz există totuşi beneficiari, ca să nu spun profitori ai noii legi. Aceştia sunt :
1. Primarii, consiliile locale, oamenii de partid din localităţile în care se găsesc fostele  unităţi militare, acum  dezafectate, care vor fi puse la dispoziţia acestora, pentru a fi „valorificate” pentru că armata”nu mai are nevoie de ele” deşi sunt asociaţii ale militarilor care le-ar lua cu bucurie în locaţie de gestiune măcar şi face rentabile.
2. Clientela politică care va avea posibilitatea să îşi bage nu numai copii şi nepoţii, nepoatele, pupilele în armată, ci şi labele, pentru că dacă urmărim cu atenţie prevederile şi modificările legii, vom constata că apar unii termeni aparent involuntari care explică faptul că ministrul, ministerul şi nu Statul Major, ca până acum, va fi abilitat să facă modificări în structura armatei, să numească şi să modifice nu numai comandanţi ci şi unităţi. Spre exemplu, art 5 din fosta lege prevedea: „(1) Ministerul Apărării Naţionale are următoarele atribuţii şi responsabilităţi:
b) înfiinţarea, desfiinţarea, dislocarea şi redislocarea de unităţi şi formaţiuni;
Noua lege prevede la acelasi articol, punctul 3: “înfiinţarea, desfiinţarea, transformarea, resubordonarea,reorganizarea, consolidarea, integrarea în alte structuri, dislocarea şi redislocarea structurilor militare ale armatei, conform legii;”
A se vedea faptul că au apărut şi alte .. atribuţiuni ale ministerului deci ale ministrului, luate din sarcinile şi atribuţiunile SMG, dar mai ales foarte periculoasa este sintagma” resubordonarea”. De ce spun asta? Pentru că aşa cum apare în conţinutul propunerilor de mai târziu, la art 10 punctul 10, se intenţionează ca prin această lege Direcţia Logistică aflată la această oră în subordinea SMG să treacă cu căţel şi purcel în grădina ministrului. Dacă privim întregul articol 10 din noua lege vom constata că ocupă o treimne  din proiectul de lege şi se poate spune fără dubiu că practic proiectul de lege in sine este dedicat acestei Direcţii care este deosebit de importantă. Atât de importantă, încât şeful ei va ieşi de sub comanda armatei propriu-zise şi va intra sub pulpana politicului, a primului ministru care va numi pe cine va vrea el iar acesta va face ce va vrea primul ministru sau politrucii din subordinea unui partid sau altul. O să revin la acest punct, pentru că merită nu numai o lege aparte dar şi un subiect aparte şi dacă am zisu, mă voi ţine de cuvânt.
3. Structurile Euro-atlantice care prin lege vor beneficia de toate înlesnirile şi facilităţile posibile, vor avea acces la toată tehnologia, baza de date şi informaţii, informaţiile, arhivele, terenurile, bazele de care vor avea nevoie, fără a mai fi nevoie de alte aprobări sau avize , atâta timp cât legea prevede: „Departamentul de informaţii pentru apărare asigură obţinerea, prelucrarea, verificarea, stocarea şi valorificarea informaţiilor şi datelor referitoare la factorii de risc şi ameninţările interne şi externe, militare şi non-militare, care pot afecta securitatea naţională în domeniul militar, coordonează aplicarea măsurilor contrainformative şi cooperarea atât cu serviciile/structurile departamentale naţionale şi de informaţii, cât şi cu cele ale statelor membre ale alianţelor, coaliţiilor şi organizaţiilor internaţionale la care România este parte şi asigură protecţia informaţiilor clasificate naţionale, NATO, UE şi echivalente la nivelul Ministerului Apărării Naţionale.” Acest articol alăturat art. 10.2, 10.4, art.5.8, art 5.31 şi în special art.5.30, care practic oferă ministrului dreptul de a trata direct cu structurile NATO şi Europene, fără a mai avea nevoie de avizul nimănui. Nu e aşa că domnul Duşa îşi dă mână liberă şi pune armata la picioarele politicului adică a sa şi a primului ministru? Şi ca să fie şi mai clar, pe lângă politizarea logisticii armatei şi a conducerii departamentului logistic care se va infiinţa, noua lege mai politizează şi direcţia Informaţii militare, care în legea veche era “condusă de un director general, cadru militar în activitate. Directorul general este numit de către ministrul apărării, cu aprobarea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.” Ei bine, conform proiectului de modificare a legii, “Şeful Departamentului de informaţii pentru apărare este numit de către primul-ministru, la propunerea ministrului apărării naţionale, cu avizul Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.”
Nu e aşa că armata nu este aservită politic? Nu e aşa că domnul Duşa apără cu putere interesele armatei şi că este dedicate trup şi suflet fără nici un interes de partid? Nu e aşa că toate aceste propuneri şi multe altele care sunt prezăzute în proiect, vor duce la consolidarea armatei, la întărirea capacităţii de apărare a ţării ? Nu e aşa domnule Duşa că nu aţi urmărit aservirea principalelor sectoare ale armatei, logistica şi informaţiile clasei politice şi structurilor Euroatlantice? Nu e aşa că nu vă interesează dacă mâine de exemplu România se va trezi trădată de actualii “prieteni” va fi în curul gol cu totul? Nu e aşa că la nivel politic, strategic  nu se gândeşte nimeni la efectele aservirii armatei intereselor altora? Cum se spunea pe vremuri,” TOTUL PENTRU FRONT, TOTUL PENTRU PATRIE” . Acuma sloganul este “ totul pentru partid şi cei ce ne ţin la putere” Halal reformă a armatei domnule Duşa.
Şi proiectul este plin de astfel de exemple, cine e interesat să afle mai mult să caute vechea lege, proiectul de modificare, să caute modificările şi va vedea unde bate noul proiect.
Acum să revin la logistică. Spuneam că această lege este făcută anume pentru ea. Ei bine, am greşit, nu pentru ea ci pentru cel care va conduce noua Direcţie Logistică a ministerului. Ţin să fie, ţin să fie? Mănăstire într-un picior, ghici ciumpercă ţine  e ? Dacă 241 a fost dată pentru domnul Oprea, aceasta este dată pentru un foarte apropiat şi drag domnului Oprea, cel care a reuşit să facă din logistică a patra categorie de forţe a armatei române. Nu râdeţi, cei care lucrează în armată ştiu că actuala Direcţie Logistică a SMG a fost ridicată la categorie de forţe pentru a putea da stelele la care visa celui care s-a cocoţat în vârful ei plecând de la hotelurile militare de la Mangalia, cam tot cu duce tava, ca şi Oprea. Ce a făcut domnul Zisu prin armată?
Dacă e să ne luăm după unele ziare, „numai bine” dar nu armatei, ci .. celor dragi. După unii ar trebui să se afle undeva între patul lui Becali şi cel al lui Cioflină, pentru că el se afla la acea vreme la conducerea logisticii armatei şi toate terenurile şi afacerile cu terenuri îi treceau prin mână şi dacă să zicem că nu a participat efectiv la afacere, a avizat-o, înlesnit-o sau i-a „consiliat” pe Cioflină şi Babiuc. Nu l-a întrebat nimeni, el ca specialist ce rol a avut în acea tranzacţie? Se pare că nu, pentru că e încă în picioare. Până când domnule Duşa, până când domnule Ponta, că dumneavoastră îl veţi prelua şi numi în funcţie. Iată ce se spune că a mai făcut domnul Zisu, Cătălin, copil de casă: http://www.agentia.org/anchete/generalul-zisu-jefuieste-mapn.html. Dacă vrei să afli mai multe despre el, în afară de ceea ce se spune într-un clip vizavi de relaţiile sale cu familia Babiuc, şi intri pe http://focus.hotnews.ro/catalin-zisu 
Încercând oricare din cele două adrese despre Zisu, veţi constata că nu sunt abordabile şi vă  apare cu totul altceva, semn că domnul Zisu îşi apără cu dinţii imaginea destul de şifonată. Dacă însă ar putea vorbi toţi cei care au lucrat şi încă lucrează sub comanda sa, Becali şi Cioflină ar trebui premiaţi nu ţinuţi la mititica. În fine să lăsăm trecutul şi să vedem ce ne oferă viitorul prin această lege.
După ce Dobriţoiu l-a scos din fruntea Direcţiei Logistice şi l-a cantonat pe undeva pe la Rezervele Statului, după venirea lui Duşa, „omul de fier” la conducerea armăsii, la intervenţia domnului Oprea, vicele fără portofoliu dar cu puteri depline, domnul Zisu a fost din nou adus în fruntea direcţiei din care plecase. Nu e aşa domnule Duşa că a fost iniţiativa dumneavoastră şi nu ordinul lui Oprea? Apropo, pentru cei neiniţiaţi, Oprea şi Zisu au lucrat amândoi în aceeaşi branşă, în acelaşi timp, unul i-a fost subordonat celuilalt, vă las pe dumneavoastră să spuneţi cine cui. Deci odată ajuns înapoi la logistica lui atât de dragă, domnul Zisu s-a gândit să se asigure că nici un alt Dobriţoiu, NICIODATĂ nu îl va mai da jos din fruntea bucatelor şi atunci a inventat domnia sa trecerea Direcţiei Logistice din subordinea SMG în subordinea Ministrului şi numirea în funcţie de către primul ministru, nu de către ministru. O să spuneţi că e tot una. Nu, nu e tot una, pentru că :
1. Numirea se va face politic, direct şi nu conform criteriilor de competenţă militară;
2. Funcţia poate fi deţinută şi de un civil, deci poate ieşi la pensie şi rămâne pe funcţie până îi cad dinţii şi nu mai poate mânca pâine albă;
3. Orice guvern s-ar perinda la putere (mai puţin unul PNL-ist), el va sta acolo, pentru că Oprea va fi în guvern şi cu Ponta şi cu Băsescu şi cu oricine ar veni la putere. Nu degeaba a renunţat Oprea  la fuziunea cu PSD. Cât va fi Oprea la putere, va fi şi el la conducerea Direcţiei Logistice, acolo unde se fac afacerile, contractele, vânzările, cumpărările, licitaţiile.
Ce spuneţi, nu e rea socoata domnului Zisu. O să apuneţi că fabulez, că nu se poate, că nu are Zisu sau Oprea aşa putere încât să scoată o lege numai pentru el. Ei aş. Dar 241 cum a fost? Veţi vedea că am dreptate când se va aproba legea şi domnul Zisu va fi numit  de către Ponta,  şeful noii Direcţii. Ce spuneţi domnule Duşa, am dreptate sau nu ? Dacă nu am, vă rog să mă contraziceţi cumva dacă aveţi cu ce, că antigel nu aveţi în instalaţie. Dar oare se pretează Ponta la aşa ceva, îi va face el jocul lui Oprea cel care i-a întors spatele şi l-a lăsat fără fuziune? Eu zic că da, că doar îi pică şi lui ceva. Obiectivul militar Rânca aflat în zona de responsabilitate a domnului Ponta, este cam „în paragină” are prea mult teren care îşi caută proprietarul. S-a mai încercat de câteva ori trecerea lui în posesia primăriei dar pe atunci s-au opus câţiva comandanţi, generali care nu au vrut să facă jocul politicienilor. Acum, prin trecerea direcţiei logistice a armatei în subordinea primului ministru şi prin puterile sporite date ministrului dar şi lui Zisu prin această nouă lege, cedarea acestor terenuri va fi o chestiune de timp. Deci iată că şi domnul Ponta are interes ca domnul Zisu să treacă în subordinea sa cu Ministru şi cu Direcţie cu tot.
Iată deci cum se face reforma în armată stimaţi ascultători. Poate tot ce am spus eu aici face parte dintr-o teorie a conspiraţiei. Poate. Atunci aştept ca domnul Ponta, domnul Duşa şi domnul Oprea să mă contrazică, dar prin fapte, nu prin cuvinte. Punem pariu că nu o vor face?
Dacă e să luăm articol cu articol, aproape la fiecare există câte o „cheiţă” către unele avantaje care par a fi în favoarea militarilor dar de fapt sunt în avantajul celor care conduc structurile, primind puteri sporite: Uite încă un exemplu, minor aş spune: în vechea lege la art 42(1) se spune: „Pentru rezolvarea situaţiei locative a cadrelor militare, a soldaţilor şi a gradaţilor voluntari, precum şi a personalului civil din armată, Ministerul Apărării poate desfăşura programe pentru construirea de locuinţe proprietate personală, din fondurile beneficiarilor, pe terenuri disponibile, proprietate publică a statului, aflate în administrarea ministerului.”
În noua lege se spune: “Ministerul Apărării Naţionale poate desfăşura programe pentru construirea de locuinţe de serviciu sau de intervenţie.”
Observaţi diferenţa? Conform noii legi, ministrul Apărării poate dispune construirea de locuinţe din fondurile şi prin Ministerul Apărării Naţionale şi mai ales pe terenurile armatei, ŞI PENTRU ALTE PERSOANE DIN AFARA MINISTERULUI, deci şi în interesul altora. Cam aşa se întâmplă cu toate aceste modificări, sunt făcute în favoarea cu totul altor persoane decât cele din minister. Şi atunci nu pot să nu revin la citatul postat intr-un articol anterior şi să nu îl întreb pe domnul Duşa: ale cui interese le urmăriţi domnule ministru Duşa, ale armatei, ale militarilor sau ale clientelei politice? Cui veţi ceda terenurile armatei şi în ce condiţii? La dispoziţia cui puneţi armata?
P.S. Atenţie la noul proiect al viitoarei legi a pensiilor. Nimic nu se face spre binele armatei sau militarilor. Şi dacă nu e spre binele armatei, nu e nici spre binele ţării.
Erată: Am scris greşit mai sus, că „actuala Direcţie Logistică a SMG a fost ridicată la categorie de forţe”. Este vorba de Comandamentul Logistic Întrunit în fruntea căruia a tronat şi tronează cel despre care am vorbit şi nu mai vreau să aud. Mea Culpa!M-a luat valul.
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 8622
Data de înscriere : 05/11/2012

https://amintiridespreviitor.forumgratuit.ro

Sus In jos

Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie – (1-2-3) Empty Re: Ministrul Duşa a învăţat să bată din călcâie – (1-2-3)

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum