AMINTIRI DESPRE VIITOR-ROMÂNIA DE MÂINE , RrOMANIKA BABANA
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

9 dec 2020

In jos

CARE - 9 dec 2020 Empty 9 dec 2020

Mesaj Scris de Admin Mier Dec 09, 2020 9:03 am

Revista Presei – 9 decembrie.”Meniu de 10 lei pe zi pentru bolnavii din spitale.”(trei mese)
Meniu de 10 lei pe zi pentru bolnavii din spitale. Ce alimentaţie este indicată în caz de COVID-19  Suma alocată meselor zilnice pentru pacienţii din spitale a fost şi a rămas derizorie. Medicii susţin că bolnavii de COVID-19 au o poftă excesivă de mâncare, iar cei 10 lei pe zi alocaţi pentru un bolnav nu acoperă nici pe departe nevoile lui nutriţionale. Spitalul nu este restaurant, dar chiar şi aşa meniul de 10 lei pe zi pentru trei mese, alocat fiecărui bolnav în multe instituţii sanitare din România este total insuficient. …. Nevoia de alimentaţie suplimentară este cu siuranţă şi din cauza bolii, a declarat dr. Laura Ene, medic primar Diabet, Nutriţie şi Boli Metabolice, pentru postul TV mai sus citat. Suma de 10 lei este stabilită de Ministerul Sănătăţii pentru hrana unui pacient într-o zi. Laura Ene a explicat cum reacţioneaza organismul infectat cu SARS CoV-2dacă nu este hrănit corespunzător în timpul bolii. ”Este foarte important să mănânce de toate, alimente de calitate şi să nu le lipsească nicio grupă alimentară. Eu aş miza pe alimente calde în acest moment, mai ales că este şi frig afară, iar alimentele calde încălzesc şi corpul şi sufletul. O supă, o ciorbă de legume cu carne slabă, o mâncare gătită de legume din abundenţă, fără ulei în exces, fără prăjeală, fără sosuri. Carnea trebuie să rămână în alimentaţia pacienţilor, chiar şi asimptomaticii infectaţi cu COVID. Trebuie să fie o proteină de calitate, să nu fie o proteină prăjită, să fie o carne slabă, fiartă, la cuptor, la grătar, alături de o salată generoasă sau legume de sezon. Să nu lipseacă lactatele, iaurt, kefir, sana, depinde de fiecare ce preferă, sau poate brânzeturile mai moi care să nu fie extraordinar de grase. Să nu ne lipsească pâinea, cu condiţia să fie integrală”, a explicat dr. Laura Ene.Integral: https://adevarul.ro
Cum functioneaza si cum este livrat vaccinul Pfizer/BioNTech impotriva COVID-19. Britanicii au inceput vaccinarea  Asistentele si medicii din Marea Britanie au inceput marti, 8 decembrie, administrarea unui vaccin anti-coronavirus dezvoltat de compania farmaceutica germana BioNTech si partenerul sau american Pfizer. Rezidentii din centrele de asistenta, precum si ingrijitorii lor sunt primii care beneficiaza de acest vaccin, ce se administreaza in doua doze, la interval de 21 de zile, relateaza DPA. Vaccinul, care s-a dovedit ca ofera o protectie de 95% impotriva virusului timp de patru saptamani dupa administrarea primei doze este totodata primul care utilizeaza tehnologia ARN mesager (ARNm) autorizat de un organism de reglementare. Acest vaccin se bazeaza pe codul genetic al virusului SARS-CoV-2 pentru a “antrena” sistemul imunitar al organismului sa creeze anticorpi impotriva lui. Vaccinul Pfizer-BioNTec implica insa restrictii si masuri severe de transport si stocare. Spre deosebire de omologii sai de la compania americana Moderna si Oxford / AstraZeneca, acest vaccin este insotit de specificatii stricte in ceea ce priveste depozitarea si transportul. Depozitarea si transportul Dupa ce sunt conditionate la linia de productia a Pfizer din Belgia, vaccinurile sunt plasate in cutii cu temperatura controlata, fiecare cu o capacitate intre 1.000 si 5.000 de doze, si transportate cu camioane si pe calea aerului. Cutiile sunt prevazute cu un termometru care arata temperatura ce trebuie mentinuta la aproximativ minus 70 de grade Celsius pentru ca vaccinul sa-si pastreze eficacitatea optima. Dupa sosirea la centrul de vaccinare, fiecare fiola este diluata cu solutie salina, ca parte a liniilor directoare ale Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS). Potrivit companiilor Pfizer si BioNTec, peste 900 de persoane au lucrat la acest vaccin si au fost testate peste 20 de mutatii ale noului coronavirus, iar vaccinul a reusit sa le neutralizeze cu succes. Prin urmare, cele doua companii farmaceutice, americana si germana, sunt increzatoare ca acesta va oferi protectie pentru mutatiile virusului SARS-CoV-2 care exista pana acum si pentru cele care ar putea sa apara in urmatoarele 12 luni. In urmatoarele trei pana la sase luni, BioNTech va monitoriza de asemenea cat de bine va reusi vaccinul sa ii impiedice pe oameni sa transmita virusul la alte persoane. Desi nu se cunoaste cu exactitate perioada de timp in care acest vaccin ii va proteja pe oameni de virus, BioNTech a declarat ca va continua sa monitorizeze voluntarii participanti la testele clinice si in lunile urmatoare. Integral: https://ziare.com
Motivul pentru care niciun vaccin nu ne va apara vreodata 100% de COVID. “Exista o problema de transcriere. Sanse de 5-6%” …. Profesor universitar in Statele Unite ale Americii, la Iowa University, si director al Departamentului de Sanatate Publica din cadrul Universitatii Babes-Bolyai din Cluj, Razvan Chereches vorbeste in cadrul unui interviu pentru Ziare.com despre noile vaccinuri anti-COVID, despre vaccinurile anti-gripale si explica motivele pentru care niciun vaccin nu ofera protectie 100%. Expertul in sanatate publica a comentat si ultimele informatii aparute in presa franceza, conform carora virusul ar putea fi transmis in continuare chiar si de cei care sunt vaccinati. Totodata, Chereches a explicat si de ce in unele situatii cei expusi SARS-CoV-2 nu se infecteaza, in timp ce in alte cazuri virusul poate fi chiar fatal…..Razvan Chereches: Ca sa te infectezi ai nevoie cam de 1.000 de virusuri. Altfel spus, este nevoie de un numar de virusuri suficient de mare ca sa intre in sistem si sa se multiplice. Generam imunitate nespecifica pe care orice pare dubios sare sa atace. Deci e nevoie de un numar suficient de mare virusuri. E ca si cu spermatozoizii. Nu ajunge un singur spermatozoid, e nevoie de sute de mii ca sa ajunga unul singur la destinatie. Exact la fel stau lucrurile si aici. Daca cineva intra in contact cu virusul, dar nu inhaleaza foarte multe virusuri, nu se va imbolnavi….. In momentul in care suntem expusi la o alta persoana care este infectata, iar persoana respectiva nu poarta masca, vorbeste, canta, stranuta, tuseste spre noi, picaturile respective ajung la noi. Nici noi nu purtam masca, deci scenariul cel mai prost posibil, si ajungem sa inhalam. Virusurile ajung pe mucoasa. Intra in sistem si, daca am fost vaccinati, anticorpii recunosc proteinele de pe membrana virusului si pot sa il atace. Ca noi sa putem sa fim infectiosi, nu transmitem virusurile pe care le-am luat mai departe. Ce facem e ca ne infectam, organismul nostru incepe sa produca in nestire virusuri la randul lui si apoi incepem sa imprastiem in jur. E un joc al numerelor. Deci ca eu sa pot sa infectez alte persoane trebuie sa transmit sute de mii de virusuri, ca la el sa ajunga minim 1.000 si sa infecteze persoana respectiva. Daca la el au ajuns 1.000 sau mai mult, dar nu au intrat in celule si nu au inceput sa se multiplice, pentru ca o buna parte dintre ele au fost interceptate de catre sistemul imun care a fost deja antrenat si a sarit sa le distruga, nu ma apuc sa multiplic virusul si sa il imprastii in mediul din jur, ca sa fiu infectios. Aici nu merge ca am luat virusul si fara sa intre in mine il transmit mai departe. Cei care infecteaza o fac cu virusuri produse de propriul organism. Asa functioneaza virusurile. Deci aici e o eroare, nu ai cum sa fii infectios daca ai fost vaccinat. E rupta exact conexiunea. Organismul care ajunge sa fie expus la virus, dar a fost vaccinat, nu mai apuca sa multiplice si sa produca virusuri noi pentru ca stie sa le recunoasca si sa le distruga…..Sunt sanse sa ai vaccinul si sa nu fii protejat. Sanse de 5-6%. Motivul pentru care nu esti acoperit e ca exista o problema de transcriere. Adica mARN-ul care ti-a fost transmis nu a invatat… fie nu s-au produs proteinele ca lumea, fie nu a invatat sistemul imun sa produca anticorpi. Exista intr-adevar si imunitate nespecifica si e greu de spus la cei 5-6% la care nu a functionat vaccinul de ce nu a functionat. Pentru ca s-ar putea ca organismul sa se fi uitat la mARN si sa zica: ce fac cu asta? Nu stiu sa-l interpretez. Si atunci nu s-au sintetizat proteinele. Noi nu avem la nivelul acesta de analize sa stim de ce. Ceea ce stim e ca 5-6% nu este acoperit…..De asta, chiar daca te-ai vaccinat si a trecut perioada aceea de sapte zile dupa vaccin, tot trebuie sa te protejezi pentru ca s-ar putea sa fii in aia 5-6% si sa iei infectia si sa fie simptome severe sau chiar deces. Asta nu inseamna ca trebuie sa ne oprim sa ne protejam. Ne putem opri sa ne protejam doar in momentul in care am atins imunitate de grup, de 60-70% din populatie care e vaccinata sau imuna. In momentul acela putem sa nu mai putem purtam masti pentru ca suntem protejati de cercul de imunitate din jurul nostru…..Virusul gripal are un nivel de mutatii incredibil. Muteaza fenomenal de mult. De aceea, in fiecare an este o comisie care se aduna la Geneva, 20 de cercetatori care vin din toata lumea. Toate tarile care sunt parte a Natiunilor Unite trimit analizele lor de cazuri si analize genetice si ceea ce fac ei, fac un pariu. Pariaza care o sa fie cele 20 de tulpini care vor fi fie cele mai periculoase, fie cele mai agresive. In unii ani le iese pariul, in alti ani nu le iese. Plus ca vaccinul antigipal are o eficacitate cam de 60%. Dar oricum e mai bine decat deloc, pentru ca unele virusuri sunt chiar pacatoase. Integral: https://ziare.com
Organizatia Mondiala a Sanatatii se opune imunizarii obligatorii impotriva COVID-19  Oferirea de informatii corecte despre vaccinurile anti-COVID-19 este mult mai buna decat a-i forta pe oameni sa se imunizeze, au declarat luni oficiali ai Organizatiei Mondiale a Sanatatii (OMS), potrivit DPA. “Ne foloseste mai mult sa le prezentam oamenilor datele si beneficiile si sa-i lasam pe ei sa decida”, a precizat Mike Ryan, directorul executiv al Programului OMS pentru urgente sanitare, in cadrul unei conferinte de presa la Geneva. Unui mic numar de grupuri cum ar fi cel al lucratorilor din domeniul sanatatii i s-ar putea cere insa vaccinarea, au recunoscut oficialii OMS. Katherine O’Brien, directoarea Departamentului de imunizare din cadrul OMS, a declarat ca simplificarea modului in care oamenii se pot vaccina este mai buna decat stabilirea regulilor. Este nevoie de “un moment si de un loc convenabil pentru oameni ca sa fie vaccinati, in locatii profesioniste, care ofera un mediu pozitiv”, a declarat ea. Guvernele din mai multe tari au exclus deja ideea unor campanii obligatorii de vaccinare impotriva COVID-19. Cu toate acestea, programe obligatorii de vaccinare impotriva a cel putin unei boli exista in aproximativ jumatate dintre tarile lumii, potrivit unui studiu al Universitatii McGill din Canada. Integral: https://ziare.com
Ce efecte nefaste ar putea avea rezultatele alegerilor asupra economiei. “Am depasit deja limita acceptabila a datoriei publice” Politicul ar putea deveni, in perioada urmatoare, fata de economia Romaniei, elefantul din magazinul de portelanuri pentru care romanii vor trebui sa plateasca toate cioburile daca nu se misca cu gratie. Politicienii vor trebui sa lase la o parte interesele de partid si sa ia masuri rapide si extreme de utile pentru economie, altfel riscam sa ajungem cu euro in pragul a 5 lei, avertizeaza economistii chestionati de Ziare.com.”Cu cat ardem etapele organizarii noului Parlament si ale noii guvernari, cu atat mai repede avem sansa sa iesim mai repede din criza economica. Fara un guvern care sa aiba o sustinere majoritara in Parlament este putin probabil ca legile necesare sa poata fi adoptate in timp util”, este de parere Adrian Negrescu, analist economic. Acesta spune ca trebuie clarificata problema Legii Pensiilor, adica daca vor creste sau nu pensiile cu 40%, trebuie rezolvata problema alocatiilor pentru copii, dar si cea a cresterii salariilor cadrelor didactice…..”Aceasta este o alta problema ramasa in discutie. Sunt teme precum legea offshore pentru exploatarea gazelor din Marea Neagra care ar putea aduce Romaniei multe miliarde de euro in timp foarte scurt, legea digitalizarii si implicit legea 5G care, de asemenea, ar putea aduce Romaniei 4,5-5 miliarde de euro, plus peste 200.000 de locuri de munca noi”, mai spune Negrescu. Noi taxe si impozite, sinucidere curata  Acesta mai afirma ca trebuie rezolvata si problema cadrului fiscal in care se va desfasura anul 2021 pentru ca exista temeri privind o potentiala crestere a taxelor si impozitelor.”Ar fi o masura sinucigasa daca guvernul ar lua-o in considerare, aceasta urmand sa adanceasca si mai mult problemele din mediul economic. Trebuie simplificat mecanismul de accesare a fondurilor europene care este birocratic si stufos. Fara aceasta solutie nu vom putea sa ajungem sa atragem fondurile europene puse la dispozitie de Uniunea Europeana. Dar totul va depinde de vointa politica si daca politicienii aflati la putere din partidele care vor forma noua coalitie guvernare vor lasa la o parte interesele politice”, mai spune analistul economic. Reforma administrative-teritoriala: reducerea numarului de judete Potrivit lui Negrescu, urmeaza patru ani in care politicienii vor trebui sa construiasca si va conta foarte mult daca din noul guvern vor face parte cu adevarat specialisti in domeniile respective. “Este necesar sa trecem de la oameni de partid la oameni specializati in domeniul lor de activitate, indiferent ca vorbim de sanatate, educatie, mediul de afaceri sau administratie publica. Si poate cheia de bolta a noii guvernari va fi reforma administrativ-teritoriala care este fundamentala pentru starea bugetara a Romaniei. Adica sa trecem de la 41 de judete la 15-16 judete, sa reducem numarul de localitati si astfel sa limitam numarul functionarilor publici care in acest moment sunt intangibili”, spune economistul. Negrescu crede ca prima sarcina a noului guvern este sa faca bugetul si sa vina cu solutii concrete pentru limitarea deficitului bugetar…..Deprecierea monedei nationale bate la usa Daca zgomotul politic nu se va tempera in cel mai scurt timp si daca nu vom avea un guvern stabil si o majoritate clara probabil vom avea de suferit si pe plan economic o depreciere a monedei nationale, mai cred specialistii. “Pietele sunt relativ rabdatoare in ceea ce priveste informatiile de dupa alegeri si posibilitatea de a forma un guvern. Daca cumva o sa avem o perioada de instabilitate, atunci sigur ca asta se va reflecta pe curs si in piata de capital, insa intr-o maniera probabil destul de temperata, cel putin deocamdata. Probleme ar putea aparea daca o sa avem o prelungire semnificativa de ordinul saptamanilor a unei perioade de instabilitate politica ceea ce nu este o ipoteza de baza si daca cumva investitorii pierd rabdarea si apetitul pentru risc pe care il au construit, inclusiv tragand cu ochiul la ceea ce se intampla pe pietele internationale”, ne-a declarat Cladiu Cazacu, strateg financiar. Integral: https://ziare.com
Poliţia locală, reformare prin desfiinţare  După zece ani de existenţă pe străzile noastre, Poliţia locală pare să fi reuşit mai degrabă să enerveze opinia publică, în loc să se facă utilă. Diversele gafe comise de agenţii ce par veşnic nişte copii mai palide, dar mai bine plătite, ale poliţiştilor naţionali au dat naştere la tot mai multe semnale în societate cum că e nevoie de o reformă serioasă a acestei instituţii, poate chiar o desfiinţare. Ca organizaţie care monitorizează poliţia naţională de aproape 30 de ani, ne alăturăm şi noi acestei dezbateri, cu câteva argumente şi posibile soluţii pentru ca Poliţia să fie una singură, dar (mai) bună. În anul 2010, prin Legea nr. 155/2010, Poliţia comunitară a fost transformată în Poliţia locală. Poliţia comunitară fusese înfiinţată în anul 2004, prin Legea nr. 371/2004, în urma desfiinţării Corpului gardienilor publici, care fusese înfiinţat în 1993, prin Legea nr. 26/1993. Gardienii publici erau un fel de „unitate de elită” a paznicilor, care asigurau paza unor obiective şi care, strict legat de planul de executare a pazei, sprijineau acţiunile de apărare a ordinii şi liniştii publice. Potrivit art. 3 din Legea nr. 26/1993, ulterior abrogată, „gardianul public” era persoana destinată să asigure paza pentru un agent economic public sau privat, instituţie, asociaţie de orice natură şi să participe la apărarea ordinii şi liniştii publice. Deci, gardienii publici nu asigurau direct şi singuri ordinea şi liniştea publică, ci doar participau la apărarea ordinii şi liniştii publice, la combaterea unor încălcări de lege privind curăţenia, precum şi exercitarea comerţului neautorizat în zonele şi itinerariile stabilite în planul de executare a pazei (art. 9 din Legea nr. 26/1993). Nu se ştie prea clar de ce, în anul 2004 şi apoi în 2010, gardienii publici au fost transformaţi în poliţişti, iniţial poliţişti comunitari, după care poliţişti locali. Aşa a vrut legiuitorul, ar fi răspunsul cel mai comod. Sau poate că brandul „Poliţie” vindea mult mai bine. La fel cum brandul „Adidas” era folosit prin anii ’90, pentru vânzarea unor tenişi denumiţi „Adibas”, cu aspect asemănător brandului original. Rămâne de discutat…. Armata personală a primarului, împrumutată puţin şi ministrului de Interne Potrivit regulilor din presă, faptele bune devin foarte rar ştiri, spre deosebire de faptele rele. Astfel că poliţiştii locali au fost destul de prezenţi în presă. Ba că amendau pentru tulburarea ordinii publice pe cei ce postau pe Facebook critici la adresa primarului („şeriful” propriei poliţii locale), ba că supravegheau cu străşnicie pe amanta primarului (care-l înşela în mod grav), ba că mulţi pensionaţi din poliţia naţională îşi găsesc posturi călduţe şi bine plătite prin poliţia locală, ba că pe timp de pandemie aplicau cele mai dure şi disproporţionate amenzi, ba că au o pregătire inferioară celor din poliţia naţională, deşi când e vorba de venituri lucrurile stau exact invers, ba că poliţia locală nu este o structură unitară şi coerentă, întrucât există atâtea poliţii locale, câţi primari le au în subordine etc. Desigur, raportul dintre poliţia naţională şi poliţia locală nu este unul de tipul îngeri vs. demoni, existând în presă suficiente semnalări şi despre abuzuri sau deficienţe ale poliţiei naţionale. Problema este însă de ce să avem două entităţi publice care pot greşi în aceleaşi domenii, în loc de una? Această problemă a revenit în actualitate odată cu pandemia, când, printre măsurile de combatere a pandemiei a fost şi cea de subordonare operativă a poliţiei locale faţă de poliţia naţională (faţă de Ministerul Afacerilor Interne). Această subordonare, doar „operaţională”, este un fel de struţocămilă, deoarece acest fel de subordonare presupune doar participarea poliţiei locale la acţiunile organizate de poliţia naţională. Dar, pentru abaterile comise în timp ce acţionează sub comanda operaţională a poliţiei naţionale, poliţiştii locali nu pot fi însă sancţionaţi disciplinar decât de primar/consiliul local, de unde sunt şi finanţaţi. Deci, practic, poliţia locală rămâne sub controlul real al primarului (care are în mâna cu pâinea şi cuţitul), chiar şi atunci când ea este subordonată operativ poliţiei naţionale….. Dacă primarii nu vor putea renunţa la plăcerea de a avea în subordine o unitate operativă, care să-i salute cu „Să trăiţi!”, restul personalului din poliţia locală, care nu a fost admis în poliţia naţională, va putea participa la un concurs pentru numirea într-o nouă structură locală, de mai mici dimensiuni şi mult mai mici costuri decât poliţia locală, care va putea fi înfiinţată în locul poliţiei locale. Această nouă structură ar urma să aibă atribuţii diferite, bine delimitate de cele ale poliţiei naţionale, atribuţii care s-ar putea rezuma la paza bunurilor pe care primăria (consiliul local, judeţean etc.) le are în proprietate sau administrare. Aici intră şi parcurile, de exemplu. Asigurarea respectării disciplinei în construcţii ar trebui să fie atributul organelor specializate (inspectoratul teritorial în construcţii), nu al poliţiei locale. De altfel, în cei 10 ani de funcţionare a poliţiei locale, nu pot fi semnalate realizări în materia asigurării disciplinei în construcţii. Dimpotrivă. Noua structură s-ar putea numi Garda administrativă dar şi altfel (oricum, orice denumire, dar fără „poliţie” în ea) şi ar putea continua buna tradiţie a foştilor gardieni publici, care, cum am arătat mai sus, se ocupau în principal cu paza bunurilor. Integral: https://adevarul.ro
CARE - 9 dec 2020 C:\Users\Mihai\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image001Poporul coclit, poporul abandonat. Cum au ajuns 60% dintre cetățeni să nu fie reprezentați de stat …. Cine a pierdut cu adevărat? Au pierdut cetățenii acestei țări – sau marea lor parte. Scena politică arată ruptă în două, fragmentată și sfărâmată. Ca să faci un guvern, o putere unitară care să poată construi ceva e aproape imposibil. Ca să faci o putere cât de cât funcțională e nevoie să inventezi un Frankenstein politic – grupuri cu interese diferite, cu forțe antagoniste lipite și cârpite forțat etc. Un „monstru politic”. Experiența ne arată că astfel de „cârpeli politice” nu durează și dau roade catastrofale. Cazul Convenția Democrată Română (CDR) – poate cea mai proastă guvernare post-90 – ne trezește groază și azi. NU vrem un astfel de viitor – l-am mai avut. Al doilea lucru, care e poate și mai grav, este problema legitimității. Avem o putere care este legitimată de 33% din populația acestei țări cu drept de vot. Ce drept și ce legitimitate are o astfel de putere să ia decizii majore: să reconfigureze anatomia acestei țări, viitorul ei? Legitimitatea unei astfel de puteri, legale și constituționale că așa e în democrație, are un suport minim. De ce? Pentru că în noua configurație a puterii din țara aceasta este reprezentat doar unul din trei cetățeni. În diaspora, unul din douăzeci. …. Li se poate reproșa simplu: de ce nu s-au prezentat la vot? E dreptul lor. Nu s-au prezentat atunci trebuie să suporte consecințele, să tacă. Amintesc: votul pentru un partid sau candidat înseamnă transferul de reprezentare politică a intereselor unui individ sau grup. De ce votează un om ce votează? E greu de explicat pentru că sunt mulți factori în joc. Dar la baza votului se află interesul şi negocierea reprezentării acestui interes. În societate, fiecare individ sau grup de indivizi – adică fiecare clasă socială – pot avea interese foarte diferite. Bancherii au un interes, țăranii şi muncitorii cu totul alt interes; clasa de mijloc un anumit interes, micii întreprinzători alt interes ş.a.m.d. …. Atenție! Reforma și Justiția se fac mereu, dar mereu în primul rând în interesul grupului sau clasei sociale care deține puterea și care e reprezentată. Abia secundar în „interesul” celor fără putere strict ca un „gard de protecție” pentru a păstra pacea socială și politică. Puterea cedează drepturi „în jos” în măsura presiunilor politice care vin de jos: nu vin, nu oferă. Cum se spune: drepturile nu se oferă, ci se câștigă. În acest moment, un grup mic, chiar foarte mic, care reprezintă interesele unor grupuri mici, dar puternice, va decide felul în care se va dezvolta țara, va produce mari reforme în numele cui și pentru cine? De ce nu au ieșit oamenii la vot? Președintele USR, noua speranță a politicii locale, ne explică: „rezultatele complicate arată cât de greu este pentru România să iasă din această logică de pesedism coclit”. Și mai toți cred aceasta: problema e la alegători. Singura problemă a acestei țări – poporul. Practic, în țara aceasta totul merge bine: partidele își fac treaba, instituțiile statului la fel – doar poporul nu se ridică la nivelul așteptărilor. Nu e ascultător, e leneș, e indisciplinat, e necivilizat, are o mentalitate veche etc. – asta auziți zilnic începând cu „intelectualii epocii Băsescu” până la actualul președinte, de la discursurile liderilor de partide până la vocile mainstream ale mass-mediei și spațiului public. …. Am scris de nenumărate ori că poate cea mai mare problemă a acestei țări este abandonul de către putere, de către stat și instituțiile lui a unui segment imens al populației. Avem un stat cu peste 60 % dintre cetățeni abandonați. Pentru ei nu există stat și instituții care să-i slujească, partide care să vrea să-i reprezinte, programe care să le prezinte interesele și nevoile, pentru ei nu există nici măcar interes electoral. O mică atenție, o mică promisiune. Ei sunt oamenii nimănui – sunt oamenii inutili și abandonați. Ce a oferit „elita nouă” cetățenilor acestei țări, grosul lor: ură, dispreț și abandon. Pentru ei statul este „minimal”, ceva cu care se intersectează de cinci ori în viață: la naștere, la căsătorie, la școală, la impozite și la moarte – de obicei ca să primească un act sau să plătească ceva. În rest statul nu le oferă mai nimic. De ce să mai vină la vot? Ei sunt scoși în afara câmpului politic. …. Situația seamănă cu un regim de ocupație care a capturat statul sau ceva medieval unde curtea, aristocrația, boierimea, paza și oamenii acestora au un tratament privilegiat, controlează tot fluxul de putere și resurse, iar restul trăiesc după alte reguli și alte realități, buni doar de muncă ieftină și impozite. Ei sunt resursa pentru clasa privilegiată. Ce spune toată această situație. Spune un lucru foarte important, fundamental pentru existența acestei țări. În acest moment între putere și popor, dintre aleși și alegători s-a rupt, s-a sfărâmat, s-a dizolvat orice Contract social. Puterea și-a abandonat cetățenii, iar cetățenii nu mai au minimă încredere în ea pentru că nu le mai reprezintă interesele și singura lor formă de a le spune asta este boicotul alegerilor. Integral: https://www.libertatea.ro
Ramona Avramescu: UPDATE: Poşta Română precizează într-un comunicat că 1092 de plicuri cu voturi exprimate au ajuns în România după 3 decembrie, data legală pentru a fi înregistrate. Deci 1092 de cetăţeni români din străinătate au votat prin corespondenţă, dar voturile lor au ajuns prea târziu şi nu au fost luate în considerare. Ei au primit un mesaj de la AEP prin care sunt informaţi că pot vota la secţiile din ţările unde au reşedinţa. (Scuze nu le-a cerut nimeni) FAPT: 35.650 de români din străinătate au cerut să voteze prin corespondenţă, doar vreo 20.000 de voturi s-au întors în ţară. AEP arată spre Poştă, Poşta tace, deja se rostogolesc acuzaţii de fraudă. Câteva date de background, ca să înţelegem despre ce vorbim, înainte să începem să ţipăm în bulă că se fraudează votul prin corespondenţă al românilor din străinătate şi să facem praf încrederea (şi aşa firavă) în acest instrument democratic esenţial, mai ales în vremuri de pandemie. CARE - 9 dec 2020 C:\Users\Mihai\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image003 2016/ alegeri parlamentare 8889 de plicuri cu buletine trimise de AEP, 4561 de voturi înregistrate; CARE - 9 dec 2020 C:\Users\Mihai\AppData\Local\Temp\msohtmlclip1\01\clip_image003 2019/ alegeri prezidenţiale 35.000 de plicuri trimise, 17.503 voturi înregistrate în turul I; 25.189 voturi în turul al doilea. Şi acum calculaţi ratele de returnare a plicurilor cu voturi exprimate şi s-ar putea să constataţi, surpriză, că sunt foarte similare cu cea de la alegerile de anul acesta. Deci poate explicaţia e că pur şi simplu nu toată lumea care solicită buletine de vot le şi foloseşte. O surpriză la fel de mare e că nici în 2016 nici în 2019 nu a strigat nimeni fraudă. Poate pentru că atunci se stătea la cozi la secţiile din diaspora, nu erau pustii, ca acum? Eu înţeleg dezamăgirea politicienilor şi militanţilor care şi-au pus speranţe şi anul acesta în voturile românilor din diaspora şi nevoia disperată de a crea emoţie pentru mobilizare în ţară, unde dezinteresul e la fel de mare. Dar poate e timpul şi cazul să ne mai folosim din când în când şi raţiunea, mai ales când e vorba de chestiuni fundamentale cum e votul. Nu cumva neîncrederea electoratului s-a construit tocmai pe fondul unor astfel de valuri emoţionale şi insuficient fundamentate? Şi nu cumva lehamitea românilor din străinătate, mai ales a celor super implicaţi la alte alegeri vine şi din felul cum au fost selectaţi candidaţii care să îi reprezinte? Înainte să sară postacii: nu, nu m-au plătit nici Iohannis, nici guvernul, nici poşta să scriu asta (de fapt nu înţeleg de ce până la ora asta nu există o explicaţie coerentă de la nici o autoritate serioasă). Dar am fost de curând la alegerile din SUA şi am văzut cum tratează acolo şi presa şi politicienii responsabili şi autorităţile publice astfel de chestiuni sensibile şi cu efecte asupra încrederii cetăţenilor în democraţie. Cu responsabilitate, gen. Şi mi-am propus să încerc să fac şi eu la fel, de-aia înainte să mă indignez, am zis să dau un google şi să văd cum o fi fost şi la alte alegeri. Cum ar veni, dacă pare imposibil să avem politicieni altfel, măcar presă să facem altfel. Integral: https://www.facebook.com
Strategia preşedintelui Iohannis de a arunca întreaga vină lumii pe PSD îi va transforma ultimii ani de mandat într-un iad „Democraţie” vine din cuvântul grecesc compus “demos” şi “kratos” – adică “puterea poporului”. Nu putem fi democraţi doar atunci când ne convine rezultatul unui vot. Apoi nu suntem ultimii din lume. Germania a fost sub şoc în 2017 când “Alternativa pentru Germania”, partid naţionalist, a ajuns în parlament, cu un scor uluitor – 12,6%. Apoi nu putem uita şocul lumii întregi când Donald Trump a câştigat alegerile în SUA şi nici şocul votului pentru ieşirea Marii Britanii din UE…..Ne mirăm că un partid necunoscut – AUR (Alianţa pentru Unirea Românilor) a ajuns în parlament. Ne mirăm pentru că „am rotunjit” cifrele. Şi nu am fost atenţi la detalii. Am crezut că aripile fluturelui nu fâlfâie. Dacă ne uităm că Diana Şoşoacă, avocata lui Teodosie, arhiepiscopul Tomisului (care crede că cei care se îmbolnăvesc în vremea ciumei ajung direct în braţele lui Dumnezeu), a ajuns parlamentar al acestui partid, putem pricepe cumva că o bună parte din voturile către acest partid naţionalist, nou, vin din partea credincioşilor BOR. Şi pricepem de ce guvernul a evitat o confruntare directă cu Biserica. Dacă ne uităm că o bună parte a voturilor aceluiaşi partid vin din străinătate înţelegem că sunt aşteptări greu de controlat. Rareori aşteptările oamenilor sunt identice. Însă, într-un fel, ele trebuie acomodate….. Ce au ales oamenii duminică? Sau, mai clar, ce nu au ales? Clar este că strategia preşedintelui Iohannis de a da vina pe PSD nu a mers. Şi era greu să meargă: ministrul de externe fumează în biroul premierului, iar de vină este PSD; pieţele se închid, dar de vină este PSD. Au râs şi curcile, dar preşedintele a mers înainte: PSD este de vină. Ministrul finanţelor a inundat paginile cu Facebookului cu acuzaţii la adresa PSD, în loc să-şi explice politicile. Nici strategia de PNL de racolare a primarilor PSD nu a dat rezultatul scontat, pentru că i-a îndepărtat pe votanţii fideli ai partidului. În Iaşi, de pildă, PNL nu a câştigat mare brânză, deşi PNL l-a racolat pe fostul şi actualul primar, tocmai cu scopul de a fi un driver pentru alegerile generale. Bucureştiul, la rându-i, este al USR/Plus, deşi primarul general şi-a declarat loialitatea faţă de PNL. Va urma o perioadă grea pentru că pandemia se va sfârşi cumva şi, odată cu ea, şi ajutoarele de criză. Integral: https://www.zf.ro
După alegeri :discernământ, luciditate şi isterie Alegerile din 6 decembrie au încheiat un an, 2020, care a stat sub dublul semn al isteriei şi al anxietăţii. Pandemia a fost, în România, ca şi aiurea, ocazia de a retrezi demonii ascunşi sub stratul de aparent calm al democraţiei: ambiţia statului de a controla vieţile cetăţenilor săi şi disponibilitatea supunerii oarbe faţă de autoritate. Criza sanitară a devenit, pe măsură ce timpul trecea, o criză a reprezentării şi a comunicării. Patologia individuală se întâlnea cu patologia colectivă. Scrutinul din 6 decembrie 2020 a însemnat un şoc doar pentru cei care, seduşi de propriile fantasme, au preferat să se instaleze, senini, în universul lor modelat de reţelele sociale. Luciditatea a fost, treptat, abandonată, în favoarea unei isterii propagate asemeni unei infecţii. Spiritul critic a cedat sub acest asalt al nebuniei şi al fanatismului. Votul din 6 decembrie 2020 reconfirmat ceea ce unii au ales să ignore: capacitatea de regenerare a PSD. Ca şi în 2016, PSD a avut doar de câştigat din opoziţia în care a fost trimis. A fost un interval paradoxal , definit de ambiguitatea existenţei unui Guvern lipsit de majoritate. PSD nu s-a reformat, ci doar s-a regrupat. Identitatea de adâcime a acestui partid rămâne aceeaşi. Fuziunea dintre cleptocraţie şi demagogie este în codul genetic al PSD. Insistenţa cu care Gabriela Firea se înfăţişează ca apărător al celor mulţi este un semn al acestei obscenităţi publice. Memoria colectivă a românilor este una scurtă, iar amnezia este una dintre constantele vieţii noastre publice. Cât despre PNL, performanţa sa mediocră nu poate fi înţeleasă fără examinarea, lucidă, a modului inept în care a fost gestionată criza sanitară. Guvernarea a mizat pe frică, înspăimântare şi autoritarism, în defavoarea empatiei şi eficacităţii administrative . Ubicuitatea lui Raed Arafat a însemnat, în toate aceste luni, reamintirea constantă a unei politici ce a sfârşit prin a genera efectele de acum. Inducerea deliberată a fricii a condus la acest impas în care ne aflăm. Prestaţia Preşedintelui Iohannis este parte din istoria acestui eşec. Responsabilitatea şefului de stat nu poate fi ignorată, în clipa unui bilanţ. Critica la adresa PSD nu a dat naştere unei alternative autentice, în vreme ce acuzele dintre PNL şi USR PLUS au creat sentimentul unei continue devorări reciproce. Demobilizarea de la urne a fost consecinţa unei strategii ce a eşuat, lamentabil. Dan Barna şi Dacian Cioloş au ilustrat acest autism politic : scorul USR PLUS este fie oglinda în care îşi pot privi propria lor performanţă ca lideri. Şi dacă marasmul a fost trăsătura dominantă a acestei campanii parlamentare, incapacitatea de a anticipa modul în care se va manifesta reacţia de protest a cetăţenilor a permis subestimarea potenţialului de creştere al unei mişcări de tipul AUR. AUR a funcţionat, în condiţiile României de acum, ca un bazin în care au fost adunate energiile latente alimentate în aceste luni din urmă. Creşterea AUR a fost hrănită şi de absenţa unei politici coerente care să ofere cetăţenilor nu doar frică, ci şi speranţă. Teoriile conspiraţiei au proliferat în acest mediu modelat de apetitul necrofil al presei. Radicalizarea a acompaniat creşterea anxietăţii sociale. AUR nu este PPPD, căci există, la nivelul său, o garnitură de intelectuali cu ambiţia de a propune o teologie de salvare a României. Clarificările se impun: discursul ideologic al AUR, astfel cum este el articulat de Sorin Lavric sau de Ovidiu Hurduzeu, nu este unul conservator. El este un continuator al dreptei radicale interbelice, o variantă adaptată la timpurile noastre a religiei politice legionare. Integral: https://www.marginaliaetc.ro
„România educată” refuză să învețe din propriile greșeli O butadă atribuită în mod greșit lui Einstein, dar nu mai puțin atrăgătoare, totuși, spune că „Definiția nebuniei este să repeți aceleași lucruri din nou și din nou și să te aștepți la rezultate diferite”. În funcție de cel care folosește acest citat cu origini reale prin secolul XIX, nebunie este adeseori înlocuit cu prostie. Funcționează în ambele cazuri, probabil. …. Și în 2015, și în 2019, cu fix un an înainte de alegerile parlamentare la termen, Klaus Iohannis a forțat schimbarea guvernului. În 2015, acest lucru a dat o nesperată șansă PSD să joace cartea victimizării, să acuze greșelile inevitabile ale unui guvern necopt și să obțină, în toamna lui 2016, un scor electoral mult peste așteptări. Era de așteptat ca vectorul sintagmei (căci până la proiect mai e cale lungă) „România educată” să învețe ceva din acest lucru și să nu repete greșeala strategică. A refuzat însă, din prea mult orgoliu, să învețe ceva și a repetat exact aceiași pași, sperând într-un rezultat diferit. A forțat schimbarea guvernului PSD chiar înaintea prezidențialelor, a impus un guvern minoritar al propriului partid și de data aceasta a adăugat o ură insistentă, o incriminare aproape zilnică a PSD. …. Dacă nu a crezut că ar fi făcut ceva greșit în 2015, Klaus Iohannis s-ar fi putut uita la rezultatele acțiunilor similare ale lui Traian Băsescu. PSD ar fi putut fi astăzi un partid de 10-12 procente, dacă Traian Băsescu nu și-ar fi interpus orgoliul mersului firesc al istoriei politice. Dar, în loc să lase PSD să-și trăiască traiul, fostul președinte a întors rezultatul alegerilor în 2004 și a impus o guvernare forțată a Alianței D.A., cooptând Partidul Conservator într-o majoritate parlamentară nerezultată din votul direct al cetățenilor. A repetat povestea și în 2008-2009, când, după ce a fost reales președinte, a determinat apariția UNPR, ruperea unei părți consistente din PSD și apariția unei coaliții inexistente în momentul alegerilor parlamentare din 2008, bazată pe trădare și denaturarea votului popular. Ambele mișcări au dus, și atunci, la victimizarea PSD și la prelungirea perioadei de viață a acestuia. Pe de altă parte, mișcările președintelui Băsescu au însemnat și apariția unor construcții politice perisabile: PD, PD-L, UNPR. …. După prezidențialele din 2014, PNL a început să urce, dar a fost întrerupt în ascensiune de apariția USR. Spre deosebire de UNPR și de alte apariții meteorice, USR și-a câștigat onset locul în parlament, a strălucit anul trecut la europarlamentare, alături de PLUS, s-a mai domolit anul acesta, dar e departe de a-și fi terminat resursele. În schimb, PNL tinde să aibă soarta PD-L, partid care, de altfel, a acaparat mare parte din moștenirea partidului dinastic al Brătienilor, singurul partid românesc lăsat decenii moștenire de familie. PSD, surprinzător, a căzut iar în picioare. Dar nu are nici cel mai mic merit pentru acest lucru. Din 2004 încoace, PSD nu a supraviețuit și nu a performat electoral datorită liderilor săi. Meritul acestei prezențe constante la 30% sau peste nu-i aparține nici lui Adrian Năstase, nici lui Mircea Geoană, Victor Ponta, Liviu Dragnea, Viorica Dăncilă sau Marcel Ciolacu. Mulți dintre aceștia au cam făcut tot ce au putut ca să grăbească trecerea partidului în irelevanță politică. PSD a fost salvat, în ultimii 16 ani, de inabilitatea adversarilor săi și de mila înduioșată a alegătorilor. Este complet greșit să desconsideri bazinul electoral al PSD, reducându-l, zeflemitor sau dușmănos, la „bătrâni”, „pensionari”, „știrbi”, „asistați social”. Bătrânii de 60-70 de ani de astăzi aveau, în 1990, 30-40 de ani, erau publicul activ al zilelor noastre, îi urau pe comuniști și, destul de probabil, ar fi votat un partid precum USR-PLUS. Având experiența conștientă a două sisteme atât de diferite precum dictatura și democrația, pe acești oameni îi sperie puterea scăpată din hățuri. Integral: https://www.libertatea.ro
15 puncte ale programului politic al partidului AUR • Pelerinajele sunt obligatorii și vor fi trecute în Constituție; • Președinții mai înalți de 1,80 m vor fi suspendați; • CCR se desființează și deciziile vor fi luate de Sfântul Sinod al BOR; • Austeritate. Programul economic conține post negru timp de 6 luni pe an; • Reducerea aparatului bugetar. Funcționarii care nu sunt ortodocși pleacă acasă; • Icoanele și crucile la retrovizoare devin obligatorii; • Duminica se poate circula doar până la biserică; • Pelerinajele în mers au prioritate inclusiv față de salvarea cu girofar; • Bisericile fără moaște vor mumifica pe cineva în termen de 72 de ore; • Împărtășania se va face cu o singură linguriță pe toată țara; • Casele de pariuri vor fi înlocuite de capele de pariuri; • Reformă în Sănătate. La medic nu se mai dă șpagă, ci un pomelnic; Integral: https://www.timesnewroman.ro

Share this:

Admin
Admin
Admin

Mesaje : 10765
Data de înscriere : 05/11/2012

https://amintiridespreviitor.forumgratuit.ro

Sus In jos

CARE - 9 dec 2020 Empty TRUMP CONTRAATACĂ. "Cel mai important discurs pe care l-am rostit vreodată". Președintele american pune la zid hoții de voturi și reafirmă că nu va ceda lupta. "

Mesaj Scris de Admin Mier Dec 09, 2020 9:04 am

Admin
Admin
Admin

Mesaje : 10765
Data de înscriere : 05/11/2012

https://amintiridespreviitor.forumgratuit.ro

Sus In jos

CARE - 9 dec 2020 Empty SCHEMA UDMR aplicată la AUR. IMPOSIBILA SURPRIZĂ.

Mesaj Scris de Admin Mier Dec 09, 2020 9:05 am

SCHEMA UDMR aplicată la AUR. IMPOSIBILA SURPRIZĂ. La victoria din butoane au ieșit din adormire masonul Nicolae Voiculeț și miliardarul Bobby Păunescu, fiul ofițerului DIE George Constantin Păunescu, devalizator Bancorex și afacerist cu oligarhii Rusiei
https://www.activenews.ro/stiri/SCHEMA-UDMR-aplicata-la-AUR.-IMPOSIBILA-SURPRIZA.-La-victoria-din-butoane-au-iesit-din-adormire-masonul-Nicolae-Voiculet-si-miliardarul-Bobby-Voiculescu-fiul-ofiterului-DIE-George-Constantin-Paunescu-devalizator-Bancorex-si-afacerist-cu-oligarhii-Rusiei-164028?fbclid=IwAR1wjlui1ygVUPQZ4hfsFA1fs738kcFhfpthQR2msSlFOIiyodeo2P2rLwc
+
 
 https://amintiridespreviitor.forumgratuit.ro/t8767-schema-udmr-aplicata-la-aur-imposibila-surpriza-la-victoria-din-butoane-au-iesit-din-adormire-masonul-nicolae-voiculet-si-miliardarul-bobby-paunescu#10797
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 10765
Data de înscriere : 05/11/2012

https://amintiridespreviitor.forumgratuit.ro

Sus In jos

CARE - 9 dec 2020 Empty Re: 9 dec 2020

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum