AMINTIRI DESPRE VIITOR-ROMÂNIA DE MÂINE , RrOMANIKA BABANA
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Vulnerabilitatea Președintelui Iohannis: OUG-urile și “secretul de stat”

In jos

Vulnerabilitatea Președintelui Iohannis: OUG-urile și “secretul de stat” Empty Vulnerabilitatea Președintelui Iohannis: OUG-urile și “secretul de stat”

Mesaj Scris de ILUMINATI Mar Oct 27, 2015 10:09 pm

Daca ar fi fost doar o singura intimplare, puteam sa o trecem in categoria banuielilor paranoice si sa o lasam sa zaca acolo unde ii este locul, anume in categoria speculatiilor gratuite. Insa, recent, a mai aparut inca una noua, care se potriveste perfect cu cea veche, si ipoteza merita adusa in discutie, macar cu titlul de indiciu rezonabil.
Sa explic:
1. Intai a fost, acum doi ani,  Hotararea Guvernului nr  223/2013 pentru aprobarea Listei cuprinzand categoriile de informatii secrete de stat din domeniul de activitate al Serviciului de Informatii Externe, prin care se abroga Hotararea Guvernului nr. 1.209/2002. Spre deosebire de HG 1209/2002 (nepublicata in M.Oficial),  HG 223/2013 aprobata de Ponta nu doar ca a fost publicata, ci a fost publicata si Anexa, unde, la punctul 4, scria:
Vulnerabilitatea Președintelui Iohannis: OUG-urile și “secretul de stat” 442“Informatiile, datele si documentele secrete sunt cele care se refera la:
4. personalul din domeniul activitatii informative, chiar si dupa incetarea, in orice mod, a raporturilor de munca sau de serviciu“.
Am scris despre implicatiile acestei HG asupra statului de drept aici. Nu as vrea sa redeschid subiectul decat pentru a va semnala acest patterndecizional: cand cineva se simte cu musca pe caciula si vrea sa se protejeze de rigorile legii penale, introduce informatiile care l-ar putea incrimina in categoria secretului de stat. Obiectivul: interzicerea accesului procurorilor la ele.
2. A doua intimplare este cea legata de OUG 43/2015 publicata in M. Oficial in data de 21 octombrie, la o zi dupa accidentul in care a fost implicata coloana oficiala a ministrului Oprea. Conform datelor din presa, aceasta ordonanta era deja adoptata din data de 14 octombrie si parea mai degraba facuta cu dedicatie pentru Dragnea.
Desi OUG 43/2015 a fost publicata in M.Oficial in data de 21 octombrie, ea a fost adoptata de Guvern in data de 14 octombrie, exista dovada. Asadar, de plano, nu se poate spune ca a fost emisa doar pentru Oprea (cum s-a sustinut in presa), si mai ales pentru a ascunde ceva legat de accident, ci a fost emisa pentru presedintii de partide (Dragnea ar fi primul vizat, dar si Oprea).
Problema nu aici rezida, ci in alt aspect, semnalat de Sorina Matei azi (nu doar de ea, insa ea aduce acest unghi de atac). Citez:
Vulnerabilitatea Președintelui Iohannis: OUG-urile și “secretul de stat” 322Așadar, tot ce ține de SPP, demnitari, absolut tot ce ține de instituție, a intrat în regimul SECRET DE STAT. Cunosc cel puțin 2 cazuri de corupție în care SPP a refuzat practic să transmită informații organelor de cercetare penală din diferite motive date privind demnitarii cărora le asigură protecția conform legii. Acum, de la intrarea în vigoare a ordonanței, adică de pe 21 Octombrie 2015 când a fost publicată în Monitorul Oficial, nu se mai poate cere practic nimic pentru că totul este SECRET DE STAT.
1. MODIFICĂRILE MAJORE. SECRETUL DE STAT. DE LA ACTIVITATEA OPERATIVĂ LA ABSOLUT TOATĂ INSTITUȚIA.
LEGEA. CUM A DEVENIT SPP
La articolul 31, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:” Art. 31. (1) ACTIVITATEA Serviciului de Protecţie şi Pază constituie SECRET DE STAT. “
- LEGEA. CUM ERA SPP.
Art. 31 (1) Activitatea OPERATIVĂ a Serviciului de Protecţie şi Pază constituie SECRET DE STAT.
Sunt mai multe aspecte, insa acesta este cel care merita evidentiat: secretizarea intregii activitati a SPP. Semnaturile celor care au avizat pozitiv documentul sunt date in aval, inainte de ziua de 21 octombrie (de fapt, inainte de 14 octombrie, cand a fost adoptata de Guvern), cand nimeni nu stia ca Oprea va face un accident, nu se poate spune ca au fost date pentru a-l salva pe Oprea.
Insa doua intrebari staruie, totusi:
Vulnerabilitatea Președintelui Iohannis: OUG-urile și “secretul de stat” 418- aceasta forma a OUG publicata in M.Oficial este exact forma trimisa spre avizare CSAT-ului sau cineva s-a jucat cu cateva cuvinte-cheie si a modificat inainte de adoptare (14 octombrie) exact ce trebuie, pentru a secretiza toata activitatea SPP?
cine are, de fapt, apetenta asta pentru a secretiza in stanga si in dreapta activitati care pot fi pasibile (precum in cazul lui Oprea) de a fi cercetate penal? Altfel spus, daca in cadrul actiunilor oficiale ale SPP de insotire a demnitarilor se vor mai produce accidente precum cel din data de 20 octombrie, procurorii vor fi legati de mainiprin OUG 43/2015, iar SPP le va rade in nas (deja la MAI se incearca, probabil, aceasta manevra, chiar pentru Oprea!). Spontan, as zice ca apetenta aceasta pentru secret il indica doar Victor Ponta. Daca ascultam raspunsul halucinant al lui Klaus Iohannis de aseara, deducem ca este vorba si despre “initiatorul legii”, anume SPP.
De cand are SPP drept de initiativa legislativa? De cand are si SRI acest drept, probabil (de cand cu legea Big Brother). Presedintelui Iohannis i se pare natural ca SPP sa aiba initiativa legislativa, la fel cum i s-a parut normal sa preseze pentru o noua lege Big Brother, ceruta de SRI!
Concluzia: daca fostul Presedinte Basescu a strigat (degeaba) ca HG 223/2013 a fost data de Ponta cu dedicatie pentru a-si proteja statului de ofiter acoperit SIE (iar strigatele sale nu au fost insotite de nici o actiune juridica sau constitutionala), actualul Presedinte Iohannis nu doar ca tolereaza, insa nici macar nu intelege ca:
Vulnerabilitatea Președintelui Iohannis: OUG-urile și “secretul de stat” 41- serviciile secrete nu au drept de initiativa legislativa
- serviciile secrete nu au drept de a presa pentru a obtine o lege, mai ales daca aceasta a fost declarata anterior neconstitutionala (ma refer la legea BB)
- baietii destepti strecoara in CSAT, spre avizare, documente care pot ascunde teribile scuturi legislative  impotriva procurorilor
- Ponta abuzeaza, in actele adoptate de Guvern (HG sau OUG) de conceptul de secret de stat, pe care il extinde, legislativ, unde are un interes personal sau unde crede el ca trebuie sa interzica accesul procurorilor. A facut asta si o va mai face si in viitor.
Vulnerabilitatea Președintelui Iohannis: OUG-urile și “secretul de stat” 519-300x168- consilierii  juridici ai Presedintiei sunt slabi profesional si nu inteleg miza unor acte pe care Guvernul le inainteaza Presedintelui si CSAT-ului spre avizare/aprobare.
In fine, un ultim aspect. Unii baieti destepti din serviciile secrete “au luat pulsul” Presedintelui Iohannis (odata cu legea Big Brother, ultima forma adoptata fiind la fel de neconstitutionala) si acum cu OUG 43/2015.
Cand “interesul national” o va cere, se va declansa, de catre unii “patrioti” plasati strategic si indatorati prin titluri, grade si functii, subminarea institutiei Prezidentiale, daca nu chiar atacul frontal.
ILUMINATI
ILUMINATI

Mesaje : 387
Data de înscriere : 16/02/2013

Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum