AMINTIRI DESPRE VIITOR-ROMÂNIA DE MÂINE , RrOMANIKA BABANA
Vrei să reacționezi la acest mesaj? Creați un cont în câteva clicuri sau conectați-vă pentru a continua.

Cioloş, primul pas, prima „remaniere”, primele minciuni

In jos

Cioloş, primul pas, prima „remaniere”, primele minciuni Empty Cioloş, primul pas, prima „remaniere”, primele minciuni

Mesaj Scris de Admin la data de Lun 16 Noi 2015 - 6:45

sursa
pe site(blog)


Cioloş, primul pas, prima „remaniere”, primele minciuni
Declaraţii de principiu
Nici nu a fost anunţat bine noul guvern de „tehnocraţi” al lui Cioloş că au şi apărut problemele. Dacian Cioloş,”surpriza” , asul din mâneca preşedintelui Iohannis, secretul lui Polichinelli pe care Băsescu îl cunoştea încă dinainte ca UNPR- iştii Piedone şi Oprea să dea cu Ponta jos, s-a poticnit la primul pas. Primul pas nu este numirea guvernului ci alegerea miniştrilor.
Iată ce declara domnul Cioloş, acum 6 zile:
1. „Voi face tot ce îmi stă în putinţă pentru a mă ridica la nivelul încrederii care mi-a fost acordată”
Având în vedere că cel care l-a numit este Iohannis, nu există nici un dubiu la ale cui standard şi pretenţii se va ridica domnul prim ministru şi pe cine va sluji, pentru că la această oră nu este nici investit de Parlament şi nici nu a fost aclamat de popor. Pe mine ca simplu cetăţean nu mă încălzeşte cu nimic acestă afirmaţie, îmi arată doar că domnul Cioloş nu vrea să îl dezamăgescă pe cel sau cei care l-au ales. Să fie sanitar, cu ei cu tot.
2. „Trecem printr-o perioadă cheie pentru societate, în care societatea a ajuns la un grad de maturitate care necesită o prezenţă publică a Guvernului în aşa fel încăt să asigure puntea de legătura între diferitele instituţii, între politic şi societate”
Domnule Cioloş, societatea a ajuns de mult la maturitate, nu ştiu dumneavoastră dacă aţi ajuns, că nu prea se vede. Iar Guvernul nu trebuie să fie o punte de legătură între diferite instituţii, pentru că guvernul este format din diverse instituţii pe care ar trebui să le coordonaţi.

Guvernul este un organ executiv, nu consultativ şi nici de interfaţă între alte instituţii ale statului. Doar domnul Cioloş crede altceva.   Dacă însă se  referă la serviciile secrete autohtone şi străine, nu trebuia să ne mai spuneţi, puteţi să asiguraţi în continuare liantul necesar şi fără să vă demascaţi.
După ce a „căutat” timp de o săptămână cei mai mari experţi, purtând discuţii cu partidele, domnul Cioloş a găsit „formula ideală” pentru ca guvernul să aibă sprijin parlamentar. Cu alte cuvinte, guvernul nu este nicidecum un guvern format numai din specialişti în domeniu, este format din „specialişti” în diferite domenii numiţi însă în funcţiile pe care le-au solicitat partidele fiecare având pretenţiile lor. Cu alte cuvinte specialiştii or fi ei „experţi” în ceva dar nu toţi au expertiză în funcţia sau domeniul în care sunt puşi. Să luăm un exemplu, cel de la apărare unde domnul Motoc poate fi numit expert în orice, numai în apărare nu, pentru că domnia sa a absolvit dreptul în 89, a fost procuror stagiar pe la Bolintin apoi, pentru că nu prea mergea cu procuratura şi având susţinere de la băieţii cu ochi albaştri a fost trimis la Externe să „procure” date şi informaţii. Şi uite aşa fostul procuror a devenit procurator şi cam asta este vasta sa experienţă, pentru că indiferent de funcţiile îndeplinite el a procurat. Iar acum este considerat cel mai nimerit pentru apărare. De ce? Care este expertiza domniei sale în armată nu ştie nimeni dar este considerat tehnocrat. Este adevărat, a fost şeful Departamentului pentru Afaceri Europene şi Euro-atlantice, la Externe, având ca atribuţii monitorizarea relaţiilor României cu UE, NATO, OSCE, dar munca acolo au făcut-o alţii, domnia sa doar a semnat.
Revenim la Declaraţiile domnului Cioloş. După ce ne-a spus pe cine vrea să mulţumească pe timpul mandatului său, ne spune şi cum şi-a ales subordonaţii. Primele criterii avute în vedere a fost să mulţumească şi femeile şi tinerii şi bătrânii, şi organizaţiile lui Soroş şi bineînţeles şi pe şefii de partide, aşa cum susţine chiar domnia sa: ”O treime din membri propuşi sunt femei. Avem şi oameni cu experienţă cu zeci de ani experienţă, dar şi tineri cu practică şi idei in domeniul lor.”

Deci a făcut şi domnul Cioloş cum fac elveţienii caşcavalul, sau cum se fac planificările, adică a pus mai întâi fixurile, apoi a împănat cu ce a mai rămas. Bun principiul, numai că fixurile nu au fost competenţele şi calificarea în domeniul acordat, ci condiţiile puse de cei care l-au numit şi cei care au promis să îl susţină. Domnul Cioloş a urmărit în fapt să aibă un guvern eterogen prin care să mulţumească pe toţi, ca să îi fie validat, nu să aibă oameni competenţi pe domeniile pe care sunt numiţi. Ce caută doamna Cristina Guseth la justiţie, nu voi înţelege nici picat cu ceară. Care expertiza domniei sale în justiţie? Ce, dacă conduce un ONG care se laudă că apără drepturile românilor cu banii lui Soroş şi “pregăteşte tinerii jurnalişti” să facă jocurile sponsorilor, gata este bună la justiţie? Sau a fost numită acolo pentru că este femeie şi trebuia să facă numărul?
Primele minciuni
Duminică, 15.11.2015, domnul Cioloş a participat la şedinţa conducerii PNL într-o rundă de consultări care în mod normal nu ar fi trebuit să aibă loc. De ce? Pentru că fiind un guvern de tehnocraţi, idee la care PNL-ul a subscris din prima, deşi să bătuseră cu cărămida în piep un an de zile că au premier, au guvern, au program de guvernare, consultarea sau trocul erau inutile. De fapt însă domnul Cioloş s-a întâlnit cu conducerile partidelor nu pentru a le expune proiectul său de guvernare – pe care în paranteze fie spus ar fi trebuit să îl prezinte parlamentului- ci pentru a afla care sunt pretenţiile cerinţele, oamenii şi posturile pe care le doresc ei ca să treacă guvernul. Înainte de a discuta cu PNL-ul, domnul Cioloş negociase acelaşi lucru şi cu PSD-ul. De la PSD cererile au fost clare: nu faceţi schimbări majore la nivelul eşalonului 2 în ministere, direcţii, deconcentrate, prefecturi şi îl acceptaţi pe Dâncu vicepremier. Cioloş a promis că le va îndeplini dorinţele dar mă îndoiesc că o va face în totalitate.După investire vom vedea cum justiţia, DNA-ul, vor scoate pe piaţă noi dosare care întâmplător vor viza exact oamenii pe care PSD-ul nu ar vrea să îi vadă schimbaţi.
Bun, s-a bătut palma toate partidele mari vor vota guvernul, Cioloş poate sta liniştit. Dar de aici au început primele minciuni.
Neîntrebat de nimeni, premierul desemnat, cum îi place lui Iohannis să spună, îşi trage preşul de sub picioare şi declară că nu a bătut palma cu nimeni, că nu a fost condiţionat, nu a fost presat, nu a făcut pe plac nimănui în desemnarea membrilor guvernului. „N-am negociat cu niciun partid componenţa cabinetului. Toţi au fost alegerea mea personală. Nu mi-au fost impuse nume de miniştri. Aveam de gând să păstrez câţiva miniştri din vechiul cabinet, dar am renunţat pentru a nu se crea controverse“
Aunci cum se face că în prima variantă de guvern apăreau foşti miniştri dar s-a renunţat la ei când unii din cei care au promis să susţină guvernul, au făcut scandal. Este cazul lui Bogdan Aurescu, contestat de UDMR. Deci decizia de a renunţa la cei pe care iniţial i-ar fi dorit în guvern a fost luată la presiunea celor care au spus că nu vor mai susţine guvernul dacă anumite persoane vor fi numite. Asta nu se numeşte alegere personală domnule Cioloş, asta se numeşte şantaj şi la Bucureşti şi la Bruxelles. E rău că aţi acceptat condiţiile impuse pe care le numiţi eufemistic consultări şi expuneri de programe.

A mai spus domnul Cioloş că a ales cei mai buni oameni, că sunt toţi fără pată, conduita lor ireproşabilă. Nici nu a cântat cocoşul de trei ori că a şi făcut prima remaniere, deci prima minciună demontrată.
Domnule Cioloş, aţi început cu minciuni, ca orice premier politic sau nepolitic, pentru că nici nu aţi numit experţi sau tehnocraţi pe posturi, unii dintre ei neavând ce căuta acolo unde sunt puşi, nici nu aţi ales oameni fără pată, cărora nimeni nu are ce să le reproşeze. Aşa o fi teoretic dar practic, numirea domnului Tobă lasă multe semne de întrebare dacă e să luăm în considerare numai ultimul scandal cu renumitul telefon din cabinetul lui Ponta, telefon datorită căruia Ponta îşi mutase biroul la apărare. Duicu ştie de ce. Aşadar iată fie o alegere proastă, fie o minciună la fel de neinspirată. Culma culmilor, domnul Tobă a fost audiat în comisiile de apărare Parlamentului ţo votat în unanimitate, preşedintele comisiei declarând că activitatea acestuia nu a avut “tangenţe vizibile” cu politicul. Probabil, are dreptate, trocul făcut în cabinetul primului ministru pentru susţinerea unui proteşat PSD nu a fost vizibil deşi iată ce scrie în referatulş DNA: La data de 13 iunie 2013, Duicu s-a deplasat la Bucuresti, fara a fi insotit insa de seful de atunci al IPJ Mehedinti, spun procurorii.

” La data de 13 iunie 2013, Duicu s-a deplasat la Bucureşti, fără a fi însoţit însă de şeful de atunci al IPJ Mehedinti. Aici, de la cabinetul prim-ministrului, l-a sunat pe numitul Ponea Constantin Ştefan, transmiţându-i că la premier se afla ministrul afacerilor interne. Apoi, numitul Duicu Ioan-Adrian i-a transmis lui Ponea Constantin Ştefan un SMS, transmiţându-i că prim-ministrul l-a chemat pe Tobă Petre la Guvern. La solicitarea prim-ministrului, numitul Tobă Petre s-a prezentat la Guvern, prilej cu care aici s-a întâlnit cu numitul Duicu Ioan-Adrian, care i-a solicitat menţinerea temporară a numitului Ponea Constantin Ştefan În funcŢia deţinută şi promovarea sa ulterioară în funcţia de director adjunct al Direcţiei Ordine Publică, solicitare cu care numitul TobaăPetre s-a arătat de acord”
Nu e aşa că nu a avut tangenţe vizibile cu politicul ?

Iar bomboana pe colivă o pune schimbarea ministrului sănătăţii în persoana lui Andrei Baciu, un tânăr rezident care la 28 de ani nu ştiu ce mare experienţă în manageriat poată să aibă. Poate în manageriatul problemelor femeilor, sau cum spunea amicul Dorel, ”reglatul punctului G” că altfel nu cred că ar fi fost el cel mai nimerit ca ministru. Vi l-a propus cumva un grup de admiratoare? Nu mă interesează cariera lui de model sau play boy, e treaba lui nu e o ruşine nici un păcat iar dacă l-aţi determinat să plece din acest motiv aţi dat dovadă nu numai de proastă inspiraţie la alegere ci şi de slăbiciune şi lipsă de principialitate. Dacă domnul Baciu ar fi fost o somitate şi un foarte bun manager aşa cum susţineţi ar fi trebuit să vă asumaţi orice risc şi să îl menţineţi în guvern pentru că faptul a fost model nu este nici ilegal nici imoral, deci nu aveaţi de ce să îl înlocuiţi. Se vorbeşte prin târg că tânărul rezident ar fi slăbiciunea şi partenerul de afaceri al domnului Cristian Buşoi iar PSD-ul nu a fost de acord cu el şi a scos pe piaţă pozele.

Aşadar aţi greşit de două ori, odată numind pupila unui panelist pe o funcţie pe care nu avea ce căuta, apoi cedând unui scandal iniţiat de un alt partid. Şi aţi mai minţit odată, pentru că iniţial aţi spus că ati acceptat refuzul domnului Baciu de a mai face parte din guvern iar după 24 de ore ne anunţaţi că l-aţi retras în urma unor discuţii avute cu reprezentanţii unor partide. Nu e bine domnule Cioloş, zău că nu e bine.   Nici nu aţi intrat în pâine domnule Cioloş şi aţi şi dat dovadă că nu rezistaţi la presiuni, sau nu vă cunoaşteţi oamenii, sau sunteţi manipulat, sau executaţi ordine, dar oricare din aceste variante ear fi valabilă, concluzia este că faceţi alegeri proaste, influenţat sau şantajat de oameni şi situaţii pentru care nu sunteţi pregătit. La aşa ceva sunt mult mai buni oamenii politici, pe cuvânt dacă nu.
Având în vedere toate aceste lucruri eu nu înţeleg de ce vă mai numiţi technocrat, de ce se spune că avem un guvern de tehnocraţi dacă miniştrii sunt aleşi şi înlocuiţi după cum cântă partidele politice, dacă înainte de a vă decide la formula de guvernare aţi cerut acordul partidelor, în loc să vă vedeţi cu ele în Parlament. Orice aţi spune, guvernul, indiferent cum s-ar numi, nu poate fi numit şi nici rezista fără jocuri politice, aşa că hai să fim serioşi, renunţaţi la sintagma “technocrat” din faţa guvernului. O să vă urmăresc făcând sluj şi echilibristică, prins între interesele partidelor şi trădat tocmai de cei pe care i-aţi luat lângă dumnevoastră, pentru că nici unul nu ar fi fost aceptat, aşa cum nu a fost acceptat Baciu, dacă partidele nu ar fi vrut. Nu uitaţi, Iohannis nu vă sprijină, vă foloseşte, la fel ca Băsescu.
PS: Cum mai stăm cu Codex Alimentarius domnule Ciolos, suntem în grafic? Mai otrăvim ceva sau luăm o pauză? Vedeţi că de acuma mâncaţi alimente din magazilele româneşti, nu de la Bruxelles. Sau vă aprovizionaţi tot de acolo?
http://www.codexalimentarius.org/standards/list-of-standards/
http://www.antena3.ro/actualitate/declaratii-dacian-ciolos-premier-desemnat-323605.html
http://www.evz.ro/ciolos-guvern-lista-ministri.html
http://adevarul.ro/news/politica/dacian-ciolos-intalnirea-liderii-liberali-primit-asigurarea-pnl-sustine-guvern-nu-mi-au-fost-impuse-nume-ministri-1_5648af8b7d919ed50e40399d/index.html
http://www.mediafax.ro/politic/niciun-ministru-din-cabinetul-ponta-nu-se-va-mai-regasi-in-lista-lui-ciolos-surse-14886549
http://anticoruptie.hotnews.ro/stiri-anticoruptie-17573793-referat-dna-petre-toba-prezentat-guvern-solicitarea-premierului-discute-duicu.htm
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 8698
Data de înscriere : 05/11/2012

https://amintiridespreviitor.forumgratuit.ro

Sus In jos

Cioloş, primul pas, prima „remaniere”, primele minciuni Empty Guvernarea Cioloş: un consiliu de administraţie al unei multinaţionale, Nu guvernul Ţării

Mesaj Scris de Admin la data de Lun 16 Noi 2015 - 7:31

Am privit cu mare atenţie discursul lui Dacian Cioloş de la televizor, în care şi-a prezentat echipa ministerială de tehnocraţi „apolitici”. Sincer, am simţit un sentiment deja vu. Situaţia politică seamănă foarte mult cu cea de acum 15 ani, când s-a instalat guvernul Mugur Isărescu. Şi atunci, ca şi acum, a fost o soluţie tehnică pentru ieşirea dintr-o criză politică ca să pregătească alegerile locale şi generale. Atunci, populaţia era nemulţumită de guvernarea ţărănistă şi s-a găsit repede un tehnocrat pentru a gestiona treburile ţării până la alegeri.

Guvernul Dacian Cioloş fără sprijin politic şi format doar din persoane fără anvergură politică nu are cum să introducă mari reforme în ţară, fără sprijinul partidelor din parlament. Mai degrabă guvernul Dacian Cioloş îmi pare un moment de respiro pentru partide pentru regrupări şi reforme interne până la alegerile generale. Tehnic premierul, fără suportul unui partid cu majoritate parlamentară solidă nu are cum să treacă legi reformatoare zguduitoare pentru societate, pentru că nu are legitimitate politică. Vorba lui Traian Băsescu, un guvern tehnocrat nu răspunde politic pentru nimic, când se supără miniştri îşi iau „gentuţa” şi pleacă înapoi la slujbele administrative foarte bine plătite de la Bruxelles, lăsându-i pe români cu „ochii în soare”.
În acelaşi timp şi cele două partide majore PSD şi PNL îşi doresc un moment de respiro şi regrupare politică, pe fondul crizei identităţii partidelor în stradă şi a criticilor de pe Facebook. PSD iese de la guvernare nu foarte şifonat, după cea mai mare creştere economică din Europa, cu cele mai mari investiţii străine pe cap de locuitor de pe continent. În acelaşi timp, PNL nu doreşte să-şi asume guvernarea cu un an înainte de alegeri pentru a nu pierde startul competiţiei din toamna anului viitor şi încă nu s-a făcut fuziunea totală cu un singur preşedinte, nu o struţo-cămilă cu doi co-preşedinţi. Aşa că formula Mugur Isărescu, pardon…Dacian Cioloş, ca acum 16 ani este foarte utilă ca taberele politice să se refacă la capitolul resurse umane şi imagine.
Pe de altă parte, la o analiză obiectivă a guvernului Dacian Cioloş, pare mai degrabă un consiliu de administraţie al unei multinaţionale, NU guvernul Ţării, necesar pentru prosperitatea şi interesul românilor. Dacian Cioloş a încercat să împace politic cele două partide mari, punând un vicepriemier de la PSD, pe clujeanul Vasile Dâncu, membru al Grupului de la Cluj, şi alt vicepremier apropiat de PNL, pe Grigore Borc. Cioloş a încercat să împace ambele partide, dând un semnal că nu schimbă foarte mult şi în profunzime eşaloanele doi şi trei din administraţia centrală, pentru a obţine voturile în parlament.
Celelalte nume alese de miniştri parcă ar fi rezerva de cadre de la SRI, SIE, DIA, din diplomaţie şi reprezentanţii unor mari multinaţionale care fac jocurile economice de la Bucureşti, în neo-colonia România SRL, precum şi reprezentanta Freedom House, care are rolul de a impune anul viitor noii înlocuitori ai lui Kovesi şi Niţu: şefi de la DNA şi Parchet, ca să fie sigură administraţia de la Washington că justiţia română e în continuare sub interesele geopolitice americane. Cea mai amuzantă situaţie e numirea medicului rezident, parcă adus cu forţa de la club un club de noapte sau de pe podiumul de manechine masculine la Palatul Victoria şi fără studii terminate. Pare neserioasă nominalizarea. Guvernul Dacian Cioloş e după chipul „guvernului meu” al lui Iohannis, ca o sumă de „noi partide” numite şi agregate de marile puteri, pe eşicherul politic, care trebuie să conducă unite România: SRI, SIE, DNA, DIA, Multinaţionale, ong-uri americane sau soroşiste. Aceste forţe de interese geo-politice din afară vor conduce ţara cu mandat limitat până anul viitor, când la alegerile generale se vor prezenta şi partidele politice PNL, PSD sau ALDE, bine „reformate”, dresate şi primenite cu oameni noi şi servili intereselor SUA şi ale Bruxellului. Cel mai rău îmi pare că au ieşit tinerii degeaba în stradă ca să vină un guvern care nu reprezintă adevăratele interese democratice şi aspiraţiile de libertate ale românilor.
Autor: Ionuţ Ţene
Sursa: Napoca News
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 8698
Data de înscriere : 05/11/2012

https://amintiridespreviitor.forumgratuit.ro

Sus In jos

Cioloş, primul pas, prima „remaniere”, primele minciuni Empty Compromisul. Cât va rezista guvernul Cioloș?

Mesaj Scris de Admin la data de Lun 16 Noi 2015 - 7:43

La o zi după anunțarea listei cabinetului, ne-am lămurit care e relația viitorului Executiv cu Parlamentul și partidele politice. Un apropiat al PSD are Ministerul Dezvoltării și Administrației, adică, banii pentru primari, înainte de locale. Un apropiat al UNPR ia portofoliul Internelor, adică, prevenirea fraudelor la alegeri. O propunere tehnocrată la Sănătate, ulterior retrasă, venea pe linia liberalilor.
Acestea sunt, evident, niște mici concesii pe care Cioloș le face partidelor mari pentru a avea liniște în acest an. De fapt, pentru a nu fi răsturnat cel mai tîrziu la primăvară.Aceasta să fie negocierea? Nu vă picăm în Parlament și voi ne puneți niște apropiați în funcții? Ar fi total neinspirat acest târg pentru un guvern care, conform programului de guvernare, prezentat astăzi, are obiective mai ambițioase de reformă decât ar fi putut cineva atribui unui guvern de tranziție.
Apar în programul de guvernare multe chestiuni sensibile pentru actualele partide. O să enumăr câteva: alinierea mandatelor tuturor aleșilor la cinci ani, astfel încât să avem ”un singur an electoral”, eliminarea pragului pentru intrarea în Consiliul Local, acces la vot pentru toți cetățenii (bănuiesc că se referă la votul prin corespondență), vot în două tururi pentru funcția de primar, adoptarea legii sănătății, selecția personalului din administrație.
Am selectat special aceste puncte din program, deoarece ele au stimulat cea mai mare rezistență a sistemului în ultimii ani. Depolitizarea administrației (selecția după criterii de profesionalism) înseamnă dispariția clientelei politice. Reforma sectorului sanitar înseamnă controlul banilor care intră și ies din sistem, deci, decăpușarea bugetului sănătății. Eliminarea pragului de intrare în Consiliul Local dă o șansă partide mici/noi să reprezinte și ele cetățenii din comunități. Votul în două tururi dă emoții primarilor în funcție.
Așadar, dacă partidele acordă doar votul de învestitură și promit să nu introducă moțiuni de cenzură anul viitor, în schimbul numirii unor oameni în funcții importante cu acces la resurse, guvernul Cioloș își va rata mandatul. Dacă partidele, care și-au trimis loialii în funcții, sprijină CU ADEVĂRAT programul de guvernare (inclusiv punctele enumerate mai sus), atunci compromisul făcut de guvernul tehnocrat va fi unul benefic pentru întreaga societate.
Puține guverne și-au respectat integral programul cu care au fost învestite în Parlament. Nici nu cred că premierii veniți în funcție s-au luat prea în serios cu propunerile făcute. Multe erau pentru luat fața alegătorilor, altele,  pentru păcălit parlamentarii care urmau să dea votul de instalare.
În cazul lui Cioloș lucrurile stau puțin altfel. Între cabinetul Cioloș și alegători nu există un ”ecran de protecție”, de genul Parlamentului sau majorității parlamentare. Ponta l-a folosit din plin. Ce făcea bun era meritul lui, ce nu se făcea sau se făcea rău era din vina Parlamentului și partidelor. Actualul guvern tehnocrat este, ca să zicem așa, complet ”dezbrăcat” în fața ”străzii”, cumva, cea datorită căreia a ajuns la butoanele executive. Asta convine de minune partidelor parlamentare, pentru că ele sunt, de fapt, cele care pot iniția jocul – ”ce e bun e al nostru, ce nu e bun e al lor”.
Riscul la care se expune acest guvern este direct legat de respectarea de către partide a programului de guvernare pentru care și-au dat votul.
Și aici ajungem la greșeala majoră pe care Cioloș pare că o face. Susține că are un guvern de tehnocrați apolitici, când, de fapt, unii dintre ei nu sunt deloc în această situație. Sunt rezultatul unei negocieri cu unele partide parlamentare. Dacă Cioloș ar fi fost transparent de la bun început, spunând: da, l-am acceptat pe Dâncu, un apropiat al PSD, dar, în schimb, am obținut acordul PSD pentru: vot în două tururi, vot prin corespondență, eliminarea pragului la alegerile locale, atunci, practic, ”lega” PSD de angajamentul programului de guvernare. La fel și cu alți miniștri care, evident, sunt rezultatul unui compromis politic. În felul acesta, Cioloș ar fi responsabilizat ab initio  partidele în fața electoratului.  Mai clar, ar fi arătat singur cu degetul o majoritate care s-a angajat să-i susțină punctele din program.
Prin lipsa de transparență, Cioloș în dinamitează singur mandatul. De ce? La învestitură, probabil va avea un larg vot de aprobare în Parlament. Adică, ”toată lumea”, ceea ce, desigur, sună bine, dar e foarte vag. După învestitură, partidele vor începe ”jocul de glezne”. Faptul că o supermajoritate a parlamentarilor a votat pentru instalarea cabinetului nu leagă PARTIDELE de susținerea punctelor din programul de guvernare. Or, este exact jocul pe care Cioloș n-ar trebui să-l permită.
Cu ce se poate alege, în final, actualul cabinet tehnocrat? Cu respingerea tuturor propunerilor generoase din programul de guvernare și cu o serie de miniștri apropiați de partidele mari, care le vor favoriza pe acestea în perspectiva alegerilor de anul viitor, provocând un scandal uriaș. Și acesta înseamnă eșecul.
Transparența nu este doar un principiu sănătos al democrației. De multe ori, el te apără de confuzii și neînțelegeri, care ți se întorc în cap din punct de vedere politic și electoral. Culmea e că numitorul comun al solicitărilor din stradă a fost chiar TRANSPARENȚA. Culmea e că, în ciuda prezentării unui cabinet tehnocrat și apolitic, presa și chiar  oamenii informați (cei care au ieșit în stradă) nu pot fi păcăliți. Ei văd și înțeleg. Atunci, la ce bun tot acest fum de învăluire, pe care, în final, îl va inhala chiar cabinetul Cioloș?
Mai e ceva. În primăvară, când PSD și UNPR, de exemplu, vor respinge propunerile din programul de guvernare, dar vor avea grijă prin miniștrii lor acoperiți din echipa Cioloș să-și ”securizeze” un rezultat bun la alegerile locale, va fi prea târziu pentru premierul tehnocrat să spună: PSD nu și-a respectat înțelegerea, noi le-am acceptat omul în guvern, dar ei nu au sprijinit ceea ce ne-am înțeles prin programul de guvernare.Reacția publicului va fi previzibilă: ne-ai mințit, nu ne-ai spus că a existat o asemenea înțelegere cu PSD. Reacția PSD va fi previzibilă: Unii din parlamentarii noștri au votat cabinetul la învestire, că aveam nevoie de stabilitate, dar am spus de la început că vom fi în Opoziție. 
Și, uite așa, se va termina prost o poveste care se anunța frumoasă. Guvernul Cioloș va rezista până în noiembrie 2016, dar va fi un guvern inutil.
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 8698
Data de înscriere : 05/11/2012

https://amintiridespreviitor.forumgratuit.ro

Sus In jos

Cioloş, primul pas, prima „remaniere”, primele minciuni Empty Re: Cioloş, primul pas, prima „remaniere”, primele minciuni

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus


 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum