AMINTIRI DESPRE VIITOR-ROMÂNIA DE MÂINE , RrOMANIKA BABANA
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Slăbiciunea lui Klaun Iohannis. Cum devine Ponta președintele neoficial al României

In jos

Slăbiciunea lui Klaun Iohannis. Cum devine Ponta președintele neoficial al României Empty Slăbiciunea lui Klaun Iohannis. Cum devine Ponta președintele neoficial al României

Mesaj Scris de MIKUTZA CE KURAI Mar Apr 21, 2015 9:06 am

Orice Presedinte trebuie sa aiba, in cadrul consultarilor cu partidele si in cadrul exercitiului constitutional al mandatului, niste limite dincolo de care sa nu treaca nici daca este picat cu ceara.
Cu Traian Basescu ne-am lamurit: candva el declara ca Justitia este una dintre acele limite (“Va garantez ca nimeni nu va negocia independenta justitiei pentru ceva, pentru pace politica. Mai bine razboi decat o justitie neindependenta“: sursa), dupa aceea au urmat “negocierile mizerabile” pe numirea procurorilor sefi la PG si DNA (“Acele negocieri mizerabile nici nu trebuiau să aibă loc. Nu aveam ce face, a trebuit să negociez cu ei. Era o majoritate de 70%, care mă înjura pe toate gardurile. Am obținut tot ce am putut, deși acele negocieri nici nu trebuia să aibă loc asa ca am putut: sursa) si am putut vedea cam cat de flexibile erau acele limite aparent de netrecut. Ne-am lecuit de o iluzie.
Care sunt “limitele” lui Klaus Iohannis, ca Presedinte? Deocamdata Presedintele Romaniei se pare ca nici macar nu este interesat sa stabileasca vreo limita, el doar invita la “consultari”!  Speculand abil aceasta lacuna si slabciune a Presedintelui Iohannis, Victor Ponta si-a marcat deja terenul intr-un mod care il arata pe Klaus Iohannis ca fiind slab, incapabil de a intelege mizele si mai ales de a reactiona la modul in care Ponta ingroapa  revizuirea Constitutiei si votul prin corespondenta.
Slăbiciunea lui Klaun Iohannis. Cum devine Ponta președintele neoficial al României 11121. Prima propunere vicleana a lui Ponta legat de revizuirea Constitutiei (a propos, presedintele comisiei parlamentare pentru revizuirea Constitutiei este senatirul PSD Ion Chelaru, fost partener de afaceri al lui Sorin Ovidiu Vantu!) este, nici mai mult nici mai putin, decat renuntarea la statutul de magistrat al procurorilor!
In traducere: transformarea procurorilor in functionari-agenti ai statului si, evident, punerea lor sub comanda politica“A fost o propunere a colegilor de la PNL, in 2013, la discutia pentru revizuirea Constitutiei au propus acest lucru. Eu atunci m-am opus. Poate ca am fost subiectiv. Ca fost procuror, am considerat ca trebuie sa ramana magistrati. Acum, daca PNL, isi mai sustine propunerea, din ce am discutat cu ceilalti colegi din comisie, cred ca va avea sprijin. Doar sa nu se fi razgandit PNL”.
Nu intimplator poate CSM a reactionat prompt ieri, cerand eliminarea din Constitutie a unui articol desuet in raport cu jurisprudenta recenta a CCR si dobandirea de catre procurori, la vitoarea revizuire, a independentei(acum procurorii se bucura de stabilitate) in exercitarea mandatului. Nu exista in jurisprudenta CCR vreo distinctie reala intre “independenta” si “stabilitate”, insa este bine sa se bucure si procurorii de aceleasi garantii constitutionale ca judecatorii.
Presedintele Iohannis s-a exprimat ieri folosind, pentru a descrie masura propusa de PSD, doar categoriaoportunitatiinu si cea a interdictiei (constitutionale). Pararea mea: este o pozitie slaba, care transmite un mesaj de om politic sovaielnic ce nu intelege mizele constitutionale ale independentei procurorilor! Cand spui, ca Presedinte care semneaza decretele de numire in functie a magistratilor, ca “nu e oportun“, sa intelegem e doar o chestie de oportunitate si de timp pana cand  procurorii vor putea fi scosi din categoria magistratilor si pusi sub comanda politica, sub privirea pasiva a Presedintelui?
2. A doua propunere perfida, batjocoritoare si revoltatoare a lui Ponta este necesitatea “inregistrarii” prealabile cu 6 luni inainte de vot a romanilor din diaspora. Chipurile, asta va facilita votul in strainatate! In realitate, Ponta si PSD vor sa restrictioneze votul in diaspora, conditionand un drept garantat prin Constitutie (art. 36) de indeplinirea unei proceduri administrative! Altfel spus, cine nu se “inscrie” pe o lista, se prezumeaza ca nu voteaza iar  statul nu va tipari decat atatea buletine de vot pentru diaspora cati cetateni si-au anuntat intentia de a vota! Incredibil!
Slăbiciunea lui Klaun Iohannis. Cum devine Ponta președintele neoficial al României DiasporaPonta incalca astfel atat libertatea de constiinta (art. 29 alin din Constitutie: “Libertatea gândirii şi a opiniilor, precum şi libertatea credinţelor religioase nu pot fi îngrădite sub nici o formă”), prezumand ca cine nu stie cu 6 luni inainte daca va vota si nu se inregistreaza la ambasade/consulate pierde acest drept de vot (!!!);  pe deasupra, Ponta incalca si dreptul de vot (pe care il conditioneaza de indeplinirea unor proceduri birocratice. Or, aceast lucru, chiar si vazut ca o procedura “speciala” doar pentru diaspora, pe langa faptul ca e discriminatorie (in tara, oricine poate vota la orice sectie, chiar cu 5 minute inainte de inchiderea urnelor; in diapora insa, trebuie sa te ïnscrii pe liste, cu 6 luni inainte!) intra si sub incidenta art. 53 din Constitutie (“Măsura trebuie să fie proporţională cu situaţia care a determinat-o, să fie aplicată în mod nediscriminatoriu şi fără a aduce atingere existenţei dreptului sau a libertăţii”).
Vreau sa reamintesc un pasaj din Decizia 61/2010 a CCR pe care se pare ca atat Ponta cat si Iohannis l-au cam uitat: “În cadrul preocupărilor de revizuire a legislaţiei electorale, o atenţie sporită trebuie acordată posibilităţii cetăţenilor români cu drept de vot care domiciliază în străinătate, şi nu numai acestora, de a-şi exercita dreptul de vot, în cadrul unei proceduri speciale, inclusiv prin votul electronic, care să se desfăşoare în corelare cu orele oficiale ale României între care se desfăşoară procesul de votare“.
Daca Presedintele Iohannis nu va intelege ca votul pentru diaspora (electronic sau prin corespondenta, nu cu “inregistrare prealabila”) si independenta a procurorilor sunt subiecte nenegociabilein care Ponta nu trebuie lasat sa isi impuna agenda, atunci inseamna ca degeaba a iesit diaspora la vot pentru el in noiembrie 2014 si degeaba avem din ce in ce mai multi parlamentari condamnati, anchetati sau trimisi in judecata.
Pozitia de ieri exprimata de Presedintele Iohannis (“Votul pentru diaspora – nu mi-am ascuns preocupare fata de intarzierea dezbaterii. Toate partidele au dat asigurari ca exista vointa politica si ca o solutie va fi adoptata in timp util. Voi urmari cu mare atentie ce se intampla in continuare”) e pozitia unui spectator, nu cea a unui Presedinte care isi datoreaza alegerea diasporei! Atat poate el spune despre votul prin corespondenta, doar ca “va urmari” ca la teatru?! Pai pentru asta nici nu trebuie sa fii presedinte al Romaniei, e destul sa fii primar la Sibiu!
Ca sa rezum: in doua puncte-cheie ale statului de drept in care trebuie sa se manifeste cu deplinatatea puterii de garant al bunei functionari a institutiilor statului si ca sef al statului, Presedintele Iohannis nu gaseste alte observatii de facut decat ca o masura care afecteaza independenta Justitiei “nu e oportuna” iar una care limiteaza dreptul de vot al diasporei va fi “urmarita“.
Asta da maniera de a exercita prerogativele constitutionale!
E destul sa cedeze intr-unul din cele doua puncte si e ca si cum Ponta ar fi castigat alegerile din noiembrie 2014! Ponta trebuia sa isi dea demult demisia sau sa fie trimis in judecata, nu sa vorbeasca plin de sine de revizuirea Constitutiei! 
In fapt, prin mesajele de ieri, Presedintele Iohannis a cedat agenda politica si mediatica lui Ponta, multumindu-se sa asiste pasiv la gestul acestuia de a trasa agenda revizuirii Constitutiei si a votului pentru diaspora. Romania are de ieri un Presedinte neoficial, in timp ce cel oficial are gesturi de monarh deranjat o data la 100 de zile din tabieturile-i auguste. Au fost multe momente in care POnta a testat reactivitatea Presedintelui Iohannis (inclusiv pe teme de politica externa si Justitie). Constatand ca de la Cotroceni nu se aude nici musca, Ponta a decis sa treaca la un alt nivel. Probabil ca ne va prinde noiembrie 2015 facand bilantul de un an de zile in timp ce Ponta va dansa pe mormantul Justitiei independente si va scuipa, cu bolta, pe diaspora.
Romania nu are nevoie de un Presedinte spectator la piesa “Ciopartirea Constitutiei si batjocorirea electoratului“!
MIKUTZA CE KURAI
MIKUTZA CE KURAI

Mesaje : 285
Data de înscriere : 17/03/2013

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum