AMINTIRI DESPRE VIITOR-ROMÂNIA DE MÂINE , RrOMANIKA BABANA
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

Îngenuncherea statului român, cu subiect și predicat

In jos

Îngenuncherea statului român, cu subiect și predicat Empty Îngenuncherea statului român, cu subiect și predicat

Mesaj Scris de Admin Vin Iun 08, 2018 5:38 am

Praf mi-ți-l-au făcut! Ciur! Terci! Președintele României, funcția obsesie pentru pesediștii care n-au mai câștigat-o de 18 ani, își primește șutul cu șpiț direct în dosul prezidențial și cu care stătea pe toate cele 6,2 milioane de voturi. Hai noroc! Președintele României e slab, Dragnea nici nu clipește. Președintele încasează stoic, a tot luat-o în freză, acum iaca, Dragnea a trimis CCR să mai și tundă ficusul, la mișto, să-l facă mop, eventual – cică președintele să îl roage frumos pe ministrul Justiției să se mai gândească, auzi! Măi, dar nu vreți să-l rugăm toți frumos, pe Tudorel ăsta al vostru? Că președintele reprezintă statul român (Art. 80 din Constituție). Sau asta a și vrut Dragnea? Exact cum zicea Kovesi… “îngenuncherea statului român!”.Se discută intens despre pârghiile pe care le mai are președintele acum, după decizia CCR. Dincolo de faptul că doar patru judecători au achiesat total la soluția finală, iar alți doi, au semnat o opinie concurentă (au fost de acord cu soluția, dar din alte motive, ceea ce pune sub semnul întrebării opozabilitatea motivării), dincolo de faptul că CCR îi lasă președintelui Iohannis posibilitatea să îl mai refuze o dată pe Tudorel Toader, pe temeiuri de legalitate a deciziei… Toate acestea chiar NU mai contează.Poate Iohannis va semna decizia de revocare a doamnei Kovesi fără să clipească, la fel cum a făcut când a acceptat-o pe Vasilica Dăncilă. Poate va încerca o procedură cu niște chichițe juridice, profitând de scăpările și contradicțiile din decizia CCR, ca să mai amâne momentul, dar acestea sunt acțiuni de șoricel politic, nu de președinte. Președintele României, ca instituție, tot un ficus tuns va rămâne după această decizie a Curții Constituționale. Nu persoana Iohannis! Instituția!Acești golani au mers atât de departe cu nesimțirea încât au întors sensul termenului propunere – “Ministrul Justiției propune…” scrie în lege. Ce a înțeles CCR de aici? Că rolul principal îl are ministrul Justiției, deoarece la președinte scrie “Revocă” iar nu “Poate revoca”. Revocă, adică imperativ… revocă mă, că te ia mama dracu! Da, așa au interpretat grămăticii de la CCR, un text legal (nici nu era competența lor să-l interpreteze) și clar ca vaca – ministrul propune, președintele revocă.Atâta doar că în Constituția noastră e plin de astfel de proceduri în care diferite instituții îi propun președintelui României… lucruri. În toate are el rol secundar, ceremonial, solemn și, deci, inutil? Ce președinte mai este acesta? Vax! zice Curtea. Cineva trebuie să aibă rol principal, nu? Unde-s doi doar unul e șef. Ia citiți paragraful ăsta… și ghiciți cine e șef în toate procedurile ce-l implică pe președintele României.
Îngenuncherea statului român, cu subiect și predicat Curtea-retine
Bine, dar cum rămâne atunci cu procedura desemnării premierului, în care Constituția zice “Preşedintele României desemnează un candidat pentru funcţia de prim-ministru, în urma consultării partidului care are majoritatea…” Deci Constituția nu zice “poate desemna”! Înțelegeți unde bat, nu? Vă dați seama cât de departe merg efectele acestei decizii și cât de grav e afectată instituția Președintelui României de ea? Nu Iohannis. Toți președinții de aici încolo!Dar, să fim sinceri și serioși… Aici problema nu e a unui cetățean mai blajin care a dat peste niște golani, e problema unei țări care nu are, de fapt, un președinte. Golanii sunt doar o întâmplare, un accident inevitabil, pe o stradă cam obscură. Decizia CCR – o formalizare a unui bullying de succes, asupra unei țări. Dacă aveam și noi președinte, el ar fi sesizat pericolul de acum un an, poate mai devreme, făcea ceva, striga, chema națiunea la referendum, iniția reforme constituționale, chiar fără succes poate, dar nu stătea. El a stat. A vegheat, a urmărit cu atenție și îngrijorare. Acum se caută chichițe juridice… Bravo! Bine! Asta fac președinții, nu? Domnu Iohannis, sunați dom’le la 112. Măcar oamenii de acolo vă vor vorbi politicos, ca noi toți, nu ca CCR.
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 10860
Data de înscriere : 05/11/2012

https://amintiridespreviitor.forumgratuit.ro

Sus In jos

Îngenuncherea statului român, cu subiect și predicat Empty Un Șah, două… și apoi Mat!

Mesaj Scris de Admin Vin Iun 08, 2018 5:45 am

https://www.moise.ro/2018/06/05/un-sah-doua-si-apoi-mat/
 
Așa cum anticipam, în societate sunt din nou diseminate temeri cum că un referendum pentru Justiție nu ar aduce oamenii la vot sau, și mai rău, românii ar putea vota pentru subordonarea politică a acesteia. Cheia, în mod evident, este în întrebările pe care președintele le-ar pune la un astfel de referendum. Pentru a-i asigura succesul, acesta trebuie să riște cât mai puțin și, în același timp, să cointereseze PSD-ul (sau cel puțin electoratul simpatizant, dar neînregimentat al acestuia) să vină la vot și chiar să voteze DA.Gândirea mutărilor de la Mat înapoi, îți dă posibilitatea să faci o planificare ca la Șah, imposibil de contracarat de către adversar. Prima observație este că acum chiar președintele este în șah, după decizia CCR. PSD are propria planificare, îl va ține în continuare în șah (mitingul ăla ce credeți că e?) așa că prioritatea sa este să iasă cumva din încercuire, pentru a putea prelua inițiativa, treptat sau prin surprindere. Treptat nu prea mai are cum, așa că o mutare surpriză pare singura recomandabilă.
De exemplu, o mutare surpriză ar fi să accepte decizia CCR, nu-i așa? Aparent se sinucide, dar numai dacă nu se retrage pe următorul aliniament pentru a putea organiza imediat contraofensiva.
Revenind la planificarea matului, trebuie să mai facem câteva observații de context:
Deși ar întoarce inițiativa strategică, un referendum n-ar însemna nici înfrângerea PSD, nici scoaterea acestuia de la guvernare. De aceea, un referendum trebuie privit ca o etapă, ca un șah puternic, dar nu ca finalul jocului. El trebuie urmat de alte mutări, gândite în prealabil.
PSD nici nu trebuie să plece de la guvernare, doar a câștigat alegerile promițând pensii și salarii. Le-a mărit pe toate, acum trebuie să le mai și plătească. Deficitele cresc, timpul nu mai lucrează în favoarea PSD.Totuși, PSD trebuie împiedicat, atât cât mai stă la guvernare, să ne facă praf Constituția și Democrația, să fure banii de la Pilonul II, să ne scoată din UE, în general să facă rău ireparabil României, pe termen lung. Pentru asta este nevoie de o decizie de forță constituțională, clară și imposibil de reinterpretat de către CCR, mai puternică și decât o decizie a CCR, care să tranșeze toată situația, nu numai problema revocării doamnei Kovesi. Rămân Legile Justiției, remember? Au fix același efect. De aceea trebuie căutată o soluție care să le rezolve pe toate. Tehnic, doar referendumul poate face asta.
Revenind la planificarea momentului actual, să observăm că deși retorica PSD a evoluat, ea încă se bazează pe depolitizarea numirilor la șefia parchetelor. Însă, admițând că până acum numirile s-au făcut printr-o negociere politică, între președinte și guvern, foarte pervers, doar președintele a fost eliminat din această procedură. Pe noua lege 303, el poate refuza o singură dată numirea dar, CCR a decis deja, că (și pe vechea și pe noua lege) nu poate refuza revocarea. Retragerea strategică a Președintelui Iohannis ar fi să accepte rolul solemn pe care îl are la revocare, în limitarea rolului la numire, dar să ceară poporului eliminarea totală a politicului din proces, prin scoaterea și a ministrului Justiției și potențarea rolului CSM. Pentru că acestea sunt chestiuni prea tehnice pentru un referendum, ele trebuie, o dată, formulate  într-un mod foarte general și, a doua oară, puse lângă alte una-două întrebări, care ar mobiliza națiunea la vot.
În mod obligatoriu, la un astfel de referendum, ar trebui pusă și problema depolitizării Curții Constituționale, căci asta ar mobiliza lumea. În fine, o a treia întrebare, tot cu rol de mobilizare, ar putea să lămurească dacă mai este sau nu de actualitate decizia de la Referendumul din 2009.
Așadar, rezumând, președintele poate accepta de principiu decizia CCR, pentru a nu încălca nici Constituția și pentru a nu le da pesediștilor motive de suspendare, dar poate proroga cu o lună decretul de revocare a doamnei Kovesi, până după un referendum la care națiunea ar trebui invitată să răspundă fie cu DA (DA e mai puternic și mai mobilizator) fie cu NU, la fiecare dintre cele trei întrebări:

  1. Sunteți pentru eliminarea tuturor factorilor politici din deciziile de numire, revocare și control asupra Puterii Judecătorești, inclusiv asupra Parchetelor, ca parte componentă a acesteia?
  2. Sunteți pentru depolitizarea și profesionalizarea Curții Constituționale, prin alegerea mebrilor acesteia numai de către CSM, din rândurile profesioniștilor în Drept, cu o experiența de a fi fost cel puțin în ultimii 15 ani înaintea numirii într-o funcție de magistrat (exclude implicit apartenența politică).
  3. Sunteți pentru reducerea Parlamentului la o singură cameră cu maximum 300 de membri?

Să vină PSD-ul și să le spună oamenilor să nu meargă la un astfel de referendum, sau să voteze împotrivă!  Ar fi cam sinucigaș din partea lor, nu credeți? Practic, tot ceea ce mai pot face PSD este un ignore și un baraj mediatic care să-i țină pe români acasă în ziua referendumului. Sau organizarea unei diversiuni, a unui alt referendum suprapus cu acesta.Așa cum vă spuneam într-un alt material, dincolo de scopul ieșirii dintr-o fundătură a democrației, rolul cel mai important al unui referendum acum ar fi acela de remobilizare a societății și de întoarcere a frontului. De fapt, cea mai bună mișcare pe care o pot face pesediștii pentru a contracara o astfel de inițiativă, este să organizeze chiar ei un astfel de referendum. Sunt leșinați de când a apărut și tot crește ideea asta în spațiul public, poate și de acolo precipitarea mitingului amânat atât amar de vreme. Televiziunile lor scuipă pur și simplu în fiecare seară. Simt că deși victoria asupra Justiției e atât de aproape pentru ei, la fel ca la OUG 13, pot pierde totul foarte repede.
Dincolo de momentul politic însă, mai sunt câteva întrebări legate de CSM, căci și acela este parțial politizat, prin numirea unor membri “din societatea civilă”, în realitatea de către majoritatea parlamentară. Logic ar fi ca aceia să nu participe la votul pentru CCR sau pentru numirea și revocarea șefilor din Justiție. Credința mea este că, indiferent de problemele actualului CSM, magistrații, ca elită intelectuală a patriei, își pot face singuri curățenie în curte, pentru a putea aduce societății echilibrul de independență și profesionalism fără de care democrația noastră nu mai are nicio șansă.
Admin
Admin
Admin

Mesaje : 10860
Data de înscriere : 05/11/2012

https://amintiridespreviitor.forumgratuit.ro

Sus In jos

Îngenuncherea statului român, cu subiect și predicat Empty Re: Îngenuncherea statului român, cu subiect și predicat

Mesaj Scris de Continut sponsorizat


Continut sponsorizat


Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum