Viorica Dancila, vizita nelegala in SUA? De ce nu-si apara presedintele prerogativele constitutionale?
Pagina 1 din 1
Viorica Dancila, vizita nelegala in SUA? De ce nu-si apara presedintele prerogativele constitutionale?
Viorica Dancila, vizita nelegala in SUA? De ce nu-si apara presedintele prerogativele constitutionale?
• .... presedintele este decidentul in materie de politica externa, Guvernul este executantul si are o putere delegata de presedinte.Orice instructiuni ar fi primit dna Odobescu de la Bucuresti, ele sunt nelegale cat timp nu au girul presedintelui. Tot ceea va face in SUA dna Dancila in afara de turism si campanie electorala este sub semnul intrebarii din punct de vedere legal, daca nu are mandat din partea titularului politicii externe, adica a presedintelui Romaniei.
• La fel in cazul propunerii de comisar european. Comisarul roman nu este al Guvernului, cu atat mai putin este pe persoana fizica. Este reprezentantul Romaniei, deci desemnarea lui este o chestiune de stat pe care in niciun caz nu si-o poate asuma Guvernul pe cont propriu, fara acordul presedintelui.
Art. 19 din Legea nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament si Guvern in domeniul afacerilor europene prevede ca:
"(1) Parlamentul Romaniei va fi informat de catre Guvern in legatura cu nominalizarea persoanelor in vederea ocuparii unor functii in cadrul institutiilor Uniunii Europene.
(2) Comisiile de specialitate ale Parlamentului vor audia persoana nominalizata de Guvern pentru functia de membru al Comisiei Europene".
Daca raportam acest articol la Decizia nr 683/2012, Guvernul face nominalizarea tehnica. Dar in procesul decizional, fiind o chestiune de politica externa, rolul principal ii revine presedintelui Romaniei, dupa care procedura e dusa mai departe de guvern.
Teza ca relatiile europene ar fi asimilate celor interne a fost rasturnata tot de CCR, in aceeasi decizie, potrivit careia UE este o uniune de state, nu o confederatie, nu o federatie.
Asistam asadar la o continua uzurpare si ceea ce surprinde cel mai tare este pasivitatea presedintelui. Dl. Iohannis nu ca avea dreptul, avea chiar obligatia sa o sune pe dna Odobescu, inca de la primul vot din COREPER, pentru a restabili legalitatea in privinta continutului votului.
In privinta propunerii de comisar e chiar mai rau. Presedinele nu numai ca nu a comunicat explicit in spatiul public si la Bruxelles ca este o propunere nelegala, nu numai ca nu a luptat pentru aceasta atributie, dar a si predat-o de buna voie, probabil pentru a se degreva de responsabilitatea unui portofoliu slab.
"Vreau sa subliniez si sa fie foarte clar: desemnarea si raspunderea pentru obtinerea unui portofoliu corespunzator apartine in integralitate Guvernului. Asa functioneaza lucrurile la noi. Guvernul desemneaza si negociaza pozitia de comisar", a spus presedintele Iohannis.
In mod normal, in baza Deciziei 683, toate actiunile de politica externa facute pe cont propriu de Viorica Dancila ar trebui atacate la CCR ca fiind conflicte de natura constitutionala. Asa dupa cum Curtea de Conturi ar putea fi interesata de decontarea din bani publici a tuturor deplasarilor externe la nivel de guvern care nu au la baza un momorandum semnat de presedinte.
INTEGRAL :
http://www.ziare.com/klaus-johannis/viorica-dancila/viorica-dancila-vizita-nelegala-in-sua-de-ce-nu-si-apara-presedintele-prerogativele-constitutionale-1578556
• .... presedintele este decidentul in materie de politica externa, Guvernul este executantul si are o putere delegata de presedinte.Orice instructiuni ar fi primit dna Odobescu de la Bucuresti, ele sunt nelegale cat timp nu au girul presedintelui. Tot ceea va face in SUA dna Dancila in afara de turism si campanie electorala este sub semnul intrebarii din punct de vedere legal, daca nu are mandat din partea titularului politicii externe, adica a presedintelui Romaniei.
• La fel in cazul propunerii de comisar european. Comisarul roman nu este al Guvernului, cu atat mai putin este pe persoana fizica. Este reprezentantul Romaniei, deci desemnarea lui este o chestiune de stat pe care in niciun caz nu si-o poate asuma Guvernul pe cont propriu, fara acordul presedintelui.
Art. 19 din Legea nr. 373/2013 privind cooperarea dintre Parlament si Guvern in domeniul afacerilor europene prevede ca:
"(1) Parlamentul Romaniei va fi informat de catre Guvern in legatura cu nominalizarea persoanelor in vederea ocuparii unor functii in cadrul institutiilor Uniunii Europene.
(2) Comisiile de specialitate ale Parlamentului vor audia persoana nominalizata de Guvern pentru functia de membru al Comisiei Europene".
Daca raportam acest articol la Decizia nr 683/2012, Guvernul face nominalizarea tehnica. Dar in procesul decizional, fiind o chestiune de politica externa, rolul principal ii revine presedintelui Romaniei, dupa care procedura e dusa mai departe de guvern.
Teza ca relatiile europene ar fi asimilate celor interne a fost rasturnata tot de CCR, in aceeasi decizie, potrivit careia UE este o uniune de state, nu o confederatie, nu o federatie.
Asistam asadar la o continua uzurpare si ceea ce surprinde cel mai tare este pasivitatea presedintelui. Dl. Iohannis nu ca avea dreptul, avea chiar obligatia sa o sune pe dna Odobescu, inca de la primul vot din COREPER, pentru a restabili legalitatea in privinta continutului votului.
In privinta propunerii de comisar e chiar mai rau. Presedinele nu numai ca nu a comunicat explicit in spatiul public si la Bruxelles ca este o propunere nelegala, nu numai ca nu a luptat pentru aceasta atributie, dar a si predat-o de buna voie, probabil pentru a se degreva de responsabilitatea unui portofoliu slab.
"Vreau sa subliniez si sa fie foarte clar: desemnarea si raspunderea pentru obtinerea unui portofoliu corespunzator apartine in integralitate Guvernului. Asa functioneaza lucrurile la noi. Guvernul desemneaza si negociaza pozitia de comisar", a spus presedintele Iohannis.
In mod normal, in baza Deciziei 683, toate actiunile de politica externa facute pe cont propriu de Viorica Dancila ar trebui atacate la CCR ca fiind conflicte de natura constitutionala. Asa dupa cum Curtea de Conturi ar putea fi interesata de decontarea din bani publici a tuturor deplasarilor externe la nivel de guvern care nu au la baza un momorandum semnat de presedinte.
INTEGRAL :
http://www.ziare.com/klaus-johannis/viorica-dancila/viorica-dancila-vizita-nelegala-in-sua-de-ce-nu-si-apara-presedintele-prerogativele-constitutionale-1578556
Subiecte similare
» Paleologu: E evident că preşedintele şi-o doreşte pe Viorica Dăncilă în turul II
» Băsescu: Lui Iohannis nu o să-i aducă puncte vizita în Statele Unite. Nu a fost o vizită istorică
» De ce l-a „rezolvat” clujeanul George Maior pe președintele Klaus Iohannis cu o vizită la Donald Trump?
» Dacă vizita în SUA are vreo importanță, Președintele Iohannis trebuie să-l respingă pe Iulian Iancu
» Preşedintele nu are de ce să o suspende pe Viorica Dăncilă
» Băsescu: Lui Iohannis nu o să-i aducă puncte vizita în Statele Unite. Nu a fost o vizită istorică
» De ce l-a „rezolvat” clujeanul George Maior pe președintele Klaus Iohannis cu o vizită la Donald Trump?
» Dacă vizita în SUA are vreo importanță, Președintele Iohannis trebuie să-l respingă pe Iulian Iancu
» Preşedintele nu are de ce să o suspende pe Viorica Dăncilă
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum